• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

یک روایت روشن از همکاری ملی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۴
در اخبار, پیشنهاد سردبیر, نمایشگاه خارجی
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۵) در تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد.

این رویداد، فراتر از نمایش ظرفیت‌های صادراتی کشور، جلوه‌ای روشن از هم‌افزایی موفق میان دولت و بخش خصوصی و نمادی از اراده ملی برای توسعه صادرات بود؛ تجربه‌ای که می‌تواند الگویی توسعه‌یافته برای وفاق و حمایت از نمایشگاه‌های تخصصی در آینده صنعت نمایشگاهی کشور باشد.

 

در این دوره، از معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، دیگر سازمان‌های مسئول همچون نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری تا نهاد ریاست جمهوری و . . . ، پشتیبانی مؤثر و فعالی به عمل آمد.

هماهنگی و همکاری نزدیک دولت و بخش خصوصی، فضایی مثبت ایجاد کرد که در آن هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف، دیپلماسی اقتصادی ایران را در سطحی عملیاتی و اثرگذار تجربه کردند.

 

از نکات برجسته این دوره، برگزاری جلسات تخصصی با هیئت‌های تجاری از کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، هند، قزاقستان، چین، امارات متحده عربی، کشورهای آفریقایی، عراق و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا بود؛ جلساتی که نقش مهمی در گسترش تعاملات اقتصادی و مذاکرات صادراتی ایفا کردند.

 

در کنار این برنامه‌ها، ترافیک بالای دیدارهای وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان ایشان با هیئت‌های خارجی که در راستای مذاکرات اقتصادی شکل گرفت، بسیار چشمگیر بود.

حضور فعال رایزنان بازرگانی ایران در سالن‌ نشست‌های B2B و همکاری اتاق‌های بازرگانی در ایجاد بستری مناسب برای مذاکرات تخصصی نیز از دیگر نقاط قوت این رویداد به‌شمار می‌رفت.

 

آنچه ایران اکسپو ۱۴۰۴ را متمایز ساخت، محتوای غنی مذاکرات، کیفیت بالای ارائه‌ها و نمایش افتخارآمیز توانمندی شرکت‌های ایرانی بود.

در شرایطی که کشور همچنان تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، بسیاری از شرکت‌های ایرانی با خلاقیت، دانش فنی و تلاش مضاعف، محصولات، خدمات و نوآوری‌های خود را با استانداردهای بالا عرضه کردند.

بازخوردهای میدانی از شرکت‌کنندگان نشان داد که برخی از شرکت‌ها به اهداف پیش‌بینی شده خود دست یافته‌اند؛ با این حال، انتشار رسمی میزان رضایت مشارکت‌کنندگان نیازمند طراحی سازوکاری مشخص است.

 

نمایشگاه بین‌المللی تهران و سازمان توسعه تجارت ایران با تمام ظرفیت‌های خود پشتیبانی لازم را فراهم کردند و وزارت امور خارجه با محوریت دیپلماسی اقتصادی نقشی کلیدی ایفا نمود.

همچنین، رسانه‌ها، گروه‌های تولید محتوا و فعالان خدمات نمایشگاهی نیز همراهی مؤثری در ثبت و انعکاس این رویداد ملی داشتند.

 

با این همه، نکته‌ای که برخی فعالان اقتصادی، به ویژه در صنعت نمایشگاهی، بر آن تأکید داشتند این بود که ای کاش همین سطح از تلاش و سازماندهی برای نمایشگاه‌های تخصصی نیز صورت گیرد؛ چرا که باور دارند اثرگذاری هیئت‌های تجاری، نشست‌های B2B و تخصیص منابع مالی در بستر نمایشگاه‌های تخصصی، به مراتب بیشتر و هدفمندتر خواهد بود.

 

ایران اکسپو ۱۴۰۴، با تمام ظرفیت‌های خود، یک خلأ جدی نیز داشت: ای کاش پیش از آغاز این رویداد، اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و سازمان‌یافته‌تری انجام می‌شد.

اطلاع از گروه‌های کالایی حاضر در سالن‌ها، هیئت‌های تجاری مدعو و نحوه برگزاری نشست‌های B2B، آن هم دست‌کم دو هفته پیش از افتتاح، می‌توانست کیفیت این رویداد را به طور قابل توجهی ارتقا بخشد.

برچسب ها: معاون اولنمایشگاه تهرانوفاق ملییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۴
اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۴
تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۴
الگوی موفق در ارتباطات راهبردی نمایشگاهی: عرب هلث

الگوی موفق در ارتباطات راهبردی نمایشگاهی: عرب هلث

۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

سفر در زمان با پاویون ارتباطات در اکسپو 2025 ژاپن

80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

الگوی موفق در ارتباطات راهبردی نمایشگاهی: عرب هلث

نمایش آینده‌ساز کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا

نخستین گزارش سالانه «اکسپو پالس»؛ صدای تازه‌ای از دل صنعت نمایشگاهی ایران

رویدادی مشترک برای بازیگران صنعت پلاستیک، رنگ و رزین در مشهد

یادداشت‌ها

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

امید فدایی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۴
0

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

امید فدایی
۱۸ فروردین, ۱۴۰۴
0

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

علی بیشه ای
۱۶ فروردین, ۱۴۰۴
0

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

کامبیز مهاجر شجاعی
۱۲ فروردین, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.