در گفت و گو با دبیر انجمن کارخانجات صنعت ریخته‌ گری مطرح شد؛

نمایشگاه ریخته ‌گری شهر آفتاب؛ گامی به سوی مرجعیت ملی این صنعت - رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۹ تیر, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

نمایشگاه ریخته ‌گری شهر آفتاب؛ گامی به سوی مرجعیت ملی این صنعت

۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۴
در اخبار, سرخط اخبار, نمایشگاه داخلی
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

لید: دبیر انجمن صنفی کارخانجات ریخته گری ایران اهمیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای معرفی توانمندی های این صنعت را تشریح کرد.

دومین نمایشگاه تخصصی ریخته‌ گری، قالب‌ سازی، قطعه ‌سازی، ماشین ‌آلات و صنایع وابسته از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ به همت شرکت رستاک پادویژن و با مشارکت انجمن ‌های تخصصی این حوزه در محل دائمی نمایشگاه ‌های بین ‌المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. به همین مناسبت، گفت ‌وگویی با محمدرضا مبارک ‌آبادی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات صنعت ریخته‌ گری ایران انجام داده ‌ایم تا درباره اهمیت این نمایشگاه، نقش انجمن در حمایت از آن و چالش‌ های پیش‌روی این صنعت اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

مشروح این گفت و گو را در ادامه مطالعه خواهید کرد:

 

با توجه به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی ریخته گری، ارزیابی شما از اهمیت این رویداد برای صنعت کشور چیست؟

 

صنعت ریخته گری در ایران همانند دیگر کشورها، یکی از صنایع مادر و زیربنایی است که با وجود نقش حیاتی اش، هنوز برای بسیاری از صنایع و مصرف کنندگان ناآشنا باقی مانده است. برگزاری نمایشگاه های تخصصی این امکان را فراهم می کند که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به شکل مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از توانمندی های موجود آگاه شوند. این نمایشگاه می تواند زمینه ای برای شناخته تر شدن این صنعت و ارتباط هدفمند آن با صنایع بزرگ همچون معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و خودرو فراهم کند.

نقش انجمن صنفی کارخانجات ریخته گری ایران در حمایت از این نمایشگاه چگونه بوده است؟

 

انجمن صنفی کارخانجات ریخته گری ایران با سابقه ای چند دهه ای، پس از اطلاع از برگزاری نمایشگاه، جلسات متعددی با مجری آن برگزار کرد. در این جلسات تلاش شد نگاهی زنجیره ای به نمایشگاه ایجاد شود؛ یعنی از تامین مواد اولیه تا تولید محصول نهایی و ارتباط با مصرف کننده نهایی، همه در قالب یک رویداد واحد دیده شوند. انجمن با استفاده از ظرفیت های خود، تلاش کرده تا شرایط مشارکت فعال اعضا را در این نمایشگاه فراهم کند.

 

این نمایشگاه چه فرصت هایی برای فعالان صنعت ریخته گری، قطعه سازی و قالب سازی ایجاد می کند؟

نمایشگاه بستری ایده آل برای معرفی دستاوردها، محصولات و آلیاژهای جدید شرکت های تولیدکننده است. بسیاری از واحدهای صنعتی در شرایط سخت اقتصادی، محصولات تازه ای به سبد تولید خود اضافه کرده اند و این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای ارائه آن ها و تعامل با مشتریان بالقوه است.

 

مهم ترین چالش های صنعت ریخته گری کشور در حال حاضر چیست؟

اصلی ترین چالش کنونی صنعت ریخته گری، مسئله تعرفه برق است که از مهرماه سال گذشته و با اعمال تعرفه های جدید، فشار مضاعفی به این بخش وارد کرده. انجمن از ابتدای این تغییرات، با انجام مکاتبات متعدد و جلسات پی درپی، موفق به اصلاح بخشی از آن شده، اما خواست اصلی ما بازگشت تعرفه برق به سطح صنایع عمومی است، نه صنایع فولادی.

همچنین کمبود نیروی انسانی متخصص و ساده نیز یکی دیگر از دغدغه های جدی صنعت است. در این زمینه نیز انجمن تلاش دارد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، راهکارهایی موثر اجرایی کند.

 

آیا انجمن برنامه ای برای نشست ها یا کارگاه های جانبی در حاشیه نمایشگاه دارد؟

بله، در حال هماهنگی با مجری نمایشگاه هستیم تا یک نشست هم اندیشی تخصصی پیرامون دو موضوع کلیدی صنعت یعنی انرژی و نیروی انسانی برگزار شود. هدف از این نشست، تبادل نظر میان شرکت کنندگان نمایشگاه و دستیابی به راهکارهای قابل اجرا در سطح ملی است.

 

پیام شما به تولیدکنندگان، صنعتگران و دانشگاهیان برای حضور در این نمایشگاه چیست؟

از همه فعالان این حوزه دعوت می کنم در نمایشگاه شرکت کنند. این رویداد متعلق به خود آن هاست و حضور پررنگ متخصصان، صنعتگران و دانشگاهیان می تواند زمینه ساز توسعه نمایشگاه در دوره های بعد و ارتقای جایگاه آن به عنوان اصلی ترین رویداد صنعت ریخته گری کشور باشد.

درپایان از تمامی همکاران، ذینفعان و علاقمندان به صنعت ریخته گری دعوت می کنیم از این نمایشگاه که از  ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود بازدید کنند.

برچسب ها: صنعت ریخته گرینمایشگاه ریخته گرینمایشگاه ریخته گری شهر آفتابنمایشگاه شهر آفتاب

اخبار مرتبط

پاویون ایرلند در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: موسیقی، رقص و پیوند میان ملت‌ها

پاویون ایرلند در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: موسیقی، رقص و پیوند میان ملت‌ها

۹ تیر, ۱۴۰۴
تاریخ جدید برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه فولاد و متالورژی تبریز تعیین شد

تاریخ جدید برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه فولاد و متالورژی تبریز تعیین شد

۸ تیر, ۱۴۰۴
طعم پاویون اسپانیا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

طعم پاویون اسپانیا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

۷ تیر, ۱۴۰۴
پاویون امارات متحده عربی با نمادهای فرهنگی و فناوری، در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

پاویون امارات متحده عربی با نمادهای فرهنگی و فناوری، در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

۴ تیر, ۱۴۰۴
پاویون صربستان در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: یک جامعه ی بازی‌محور

پاویون صربستان در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: یک جامعه ی بازی‌محور

۲ تیر, ۱۴۰۴

نگاهی به پاویون کویت در اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا

۱ تیر, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

پاویون ایرلند در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: موسیقی، رقص و پیوند میان ملت‌ها

تاریخ جدید برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه فولاد و متالورژی تبریز تعیین شد

در روزهای اضطراب، ما مسئول ساختن آرامش و معنا هستیم

طعم پاویون اسپانیا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

پاویون امارات متحده عربی با نمادهای فرهنگی و فناوری، در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

پاویون صربستان در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: یک جامعه ی بازی‌محور

نگاهی به پاویون کویت در اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا

درخشش منطقه کانسای در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک اصفهان به تعویق افتاد

تجربه‌ای زیست‌محیطی در پاویون سومی‌تومو اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

یادداشت‌ها

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

در روزهای اضطراب، ما مسئول ساختن آرامش و معنا هستیم

ایمان بازیگران، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ظریف مصور و عضو انجمن روابط عمومي ايران
۷ تیر, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

ایمان بازیگران _ مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ظریف مصور و عضو انجمن روابط عمومی ایران
۱۸ خرداد, ۱۴۰۴
2

نمایشگاه؛ رسانه‌ای زنده در قلب اقتصاد و ارتباطات

نمایشگاه؛ رسانه‌ای زنده در قلب اقتصاد و ارتباطات

سعید کیوانی - کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
۱۶ خرداد, ۱۴۰۴
2

چرا رسانه‌های تخصصی در جهان نمایشگاهی ضروری هستند؟

سمفونی همدلی در اصفهان؛ گرامی‌داشت روز جهانی نمایشگاه‌ها با نگاهی مسئولانه

سعید دارابی _ کارشناس نمایشگاهی و فعال رسانه
۱۴ خرداد, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.