• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

کامبیز مهاجر شجاعی - مدیرعامل شرکت پیام نگاران فاطر و عضو هیئت مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران

۱۲ فروردین, ۱۴۰۴
در اخبار, نمایشگاه, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در مراکز استان‌ها علاوه بر شکوفایی اقتصاد آن استان، مسیری هموار برای دستیابی فعالین و متخصصین به آخرین تکنولوژی‌ها و محصولات صنایع مختلف و بهره‌گیری از آن‌ها در مسیر رشد و پیشرفت کشور است.

 

با توجه به پهناوری کشور عزیزمان ایران و فاصله بسیاری از استان‌ها از پایتخت که بازدید از نمایشگاه‌ها را در تهران دشوار می‌سازد، همچنین نیاز به‌روزرسانی اطلاعات صاحبان صنایع در حوزه‌هایی مانند تجهیزات پزشکی و سلامت، کشاورزی، صنعت مرغداری و دامپروری، خدمات شهری و سایر بخش‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در استان‌های مختلف می‌تواند راهگشا باشد.

 

با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، ادارات صمت استان‌ها و مراکز نمایشگاهی، هر سال تقویمی مشخص برای هر استان تدوین شده و پس از تصویب در کارگروه استانی، جهت رفع همپوشانی عناوین و اخذ مجوز نهایی به سازمان توسعه تجارت ارسال می‌شود. در سال‌های گذشته، به‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، شاهد تداخل عناوین نمایشگاهی بوده‌ایم که بعضاً با تغییر تاریخ‌های غیرمنتظره از سوی نمایشگاه بین‌المللی تهران، نظم تقویم مرجع نمایشگاهی کشور را برهم می‌زد و موجب اخلال در تکمیل ظرفیت و اجرای برخی عناوین نمایشگاهی در مراکز استان می‌شد.

 

دشواری برگزاری رویدادها در مراکز استان بسیار زیاد است. به‌عنوان مثال، در تهران هنگام اعلام فراخوان ثبت‌نام نمایشگاه‌های تخصصی، بزرگ‌ترین چالش برگزارکننده، جانمایی تمامی متقاضیان است که معمولاً به‌طور کامل تحقق نمی‌یابد. اما در مراکز استان، برای جانمایی حتی ۱۰ درصد از حجم همان عنوان نمایشگاهی در تهران، نیاز به ماه‌ها تلاش و اطلاع‌رسانی است. این مسئله باعث شده که در برخی موارد، برگزاری رویدادها در مراکز استان با دشواری‌های دوچندانی روبه‌رو شود و ایجاد فاصله زمانی نامناسب منجر به شکست نمایشگاه‌های استانی گردد.

 

یکی دیگر از چالش‌های نمایشگاه‌های استانی، واگذاری عناوین به مجریان فاقد صلاحیت بود که این موضوع با هماهنگی انجمن‌ها و سازمان توسعه تجارت ایران در حال حل‌وفصل است.

 

در ماه‌های اخیر، با توجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین سازمان توسعه تجارت، انجمن نمایشگاه‌های ایران (سایت‌داران) و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، تلاش شده است مشکلات برگزارکنندگان در مراکز نمایشگاهی استان‌ها به حداقل برسد. مهم‌ترین اقدام در این راستا، ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت رویدادها است که در حال تکمیل بوده و وظیفه تعیین رتبه و صدور مجوزها را بر عهده خواهد داشت. این سامانه در فازهای مختلف (بین‌المللی، خارجی، تخصصی و ملی) به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

در پایان، امیدوارم با تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر میان انجمن‌های مرتبط، سازمان توسعه تجارت و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط، بتوانیم گامی در جهت اعتلای صنعت نمایشگاهی کشور برداشته و توسعه صادرات غیرنفتی را سرعت بخشیم.

برچسب ها: تقویم نمایشگاهیرویداد برتررویداد نمایشگاهیمراکز نمایشگاهینمایشگاه تهرانیادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
سفر در زمان با پاویون ارتباطات در اکسپو 2025 ژاپن

سفر در زمان با پاویون ارتباطات در اکسپو 2025 ژاپن

۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۴
80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۴
اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۴
تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

سفر در زمان با پاویون ارتباطات در اکسپو 2025 ژاپن

80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

الگوی موفق در ارتباطات راهبردی نمایشگاهی: عرب هلث

نمایش آینده‌ساز کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا

نخستین گزارش سالانه «اکسپو پالس»؛ صدای تازه‌ای از دل صنعت نمایشگاهی ایران

رویدادی مشترک برای بازیگران صنعت پلاستیک، رنگ و رزین در مشهد

یادداشت‌ها

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

امید فدایی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۴
0

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

امید فدایی
۱۸ فروردین, ۱۴۰۴
0

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

علی بیشه ای
۱۶ فروردین, ۱۴۰۴
0

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

کامبیز مهاجر شجاعی
۱۲ فروردین, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.