• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

رسانه تخصصی؛ ضلع سوم مثلث برگزاری نمایشگاهها

احسان قمری - کارشناس اقتصادی

۱۴ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

برگزاری نمایشگاههای تجاری و مشارکت در این رویدادها قدمتی چند صدساله داشته و در دهه های اخیر و با رشد تکنولوژی و رواج ابزارهای جدید از یکسو و نگاه توسعه ای کشورها به مقوله رویدادهای تجاری به عنوان یگانه مسیر حضور در بازارهای جهانی و رقابت با سایر کشورها از سوی دیگر، اقبال به رویدادهای تجاری از جمله نمایشگاههای بین المللی – تخصصی چه از حیث برگزاری ، چه از حیث مشارکت به عنوان غرفه دار و چه از نظر بازدیدکنندگان به شدت افزایش یافته است.

شاید در روزگاری، معیار موفقیت یا عدم موفقیت یک رویداد نمایشگاهی، فقط و فقط در تعداد بازدیدکنندگان آن ( فارغ از ویژگیهای بازدید کننده ) خلاصه شده و نگاه کمی به نمایشگاهها بر سایر ویژگیها و خروجی‌های رویدادها تفوق داشت. اما امروز ، آن چیزی که یک رویداد نمایشگاهی را جذاب و اثر گذار می کند؛ دو مولفه بازدیدکننده متخصص و حرفه ای و برنامه های جانبی نمایشگاه بوده که در کنار انجام مذاکرات تجاری با غرفه داران، شرایط مفیدی برای بهره برداری از رویدادهای تجاری و نمایشگاهی فراهم‌ می کند. این تغییر رویکرد در حوزه برگزاری و مشارکت در نمایشگاهها، بیش از هر چیز مدیون وجود رسانه های مختلف چه در حوزه خبری و چه در حوزه تحلیلی است که توانسته است فضای جدیدی در حوزه اطلاع رسانی فراهم نماید.

امروزه با گسترش فضای مجازی؛ رسانه ها، آن هم از نوع تخصصی (نه رسانه های تصویری و شنیداری عمومی ) به عنوان ضلع سوم مثلث برگزاری نمایشگاهها، معرفی شده اند و در کنار غرفه داران و بازدیدکنندگان متخصص، نقش بی بدیلی در رونق و توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی و اثرگذاری آنها ایفا می کنند. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در رسانه ها و توسعه روز افزون استفاده از فضای مجازی به ویژه بعد از همه گیری ویروس کرونا (و در نتیجه؛ کاهش برگزاری رویدادهای حضوری) فرصتی را فراهم کرد تا رویدادهای تجاری و نمایشگاهی به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه داده و بنیان خود را حفظ کنند. این استمرار فعالیت و تلاش برای توسعه در بدترین شرایط محیطی، فقط زمانی به نتیجه مطلوب خود رسید و فضای نمایشگاهی را از گردنه سخت بحران‌ها نجات داد که رسانه های تخصصی نمایشگاهی، رسالت خود را به خوبی انجام داده و با وجود کاستیها و مشکلات اقتصادی فراوان، مقدمات و زیربنای فعالیتهای نمایشگاهی را بازسازی کردند. اطلاع رسانی دقیق و تخصصی، انتقال اطلاعات فنی متناسب با هر رویداد و تلاش برای جذب جامعه مخاطبان متخصص از جمله امتیازات و مولفه های منحصر به فرد رسانه‌های تخصصی بوده که با استفاده از این شاخصها، مسیر ناهموار توسعه نمایشگاهها را هموار و آینده مثبتی را برای آن پیش بینی می کنند.

نکته پایانی اینکه هر نوع هزینه برای ارتقای رسانه های تخصصی، سرمایه گذاری محسوب شده و لازم است در نگاه مدیران اقتصادی و تجاری خصوصی و دولتی در خصوص رسانه های تخصصی تغییر ماهوی صورت پذیرفته و از مجموعه هایی هزینه زا به نهادهای سرمایه گذار تبدیل شود.

برچسب ها: رسانه تخصصیرویداد برتررویداد نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۴
اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۴
تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۴
نمایش آینده‌ساز کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا

نمایش آینده‌ساز کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا

۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

برگزاری نشست‌های تخصصی ایران آگروفود ۲۰۲۵ با محوریت صادرات، سلامت و توسعه جهانی صنعت غذا

آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه آگروفود

سفر در زمان با پاویون ارتباطات در اکسپو 2025 ژاپن

80 درصد فضای سومین نمایشگاه بتن آماده واگذار شد

اطلاعیه کمیته علمی و فناوری نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۴ منتشر شد

تهران در تب و تاب آماده‌سازی بزرگ‌ترین رویداد غذایی ایران

الگوی موفق در ارتباطات راهبردی نمایشگاهی: عرب هلث

نمایش آینده‌ساز کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا

نخستین گزارش سالانه «اکسپو پالس»؛ صدای تازه‌ای از دل صنعت نمایشگاهی ایران

رویدادی مشترک برای بازیگران صنعت پلاستیک، رنگ و رزین در مشهد

یادداشت‌ها

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

امید فدایی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۴
0

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

امید فدایی
۱۸ فروردین, ۱۴۰۴
0

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

علی بیشه ای
۱۶ فروردین, ۱۴۰۴
0

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

کامبیز مهاجر شجاعی
۱۲ فروردین, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.