• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۱۲ خرداد, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

رسانه تخصصی؛ ضلع سوم مثلث برگزاری نمایشگاهها

احسان قمری - کارشناس اقتصادی

۱۴ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

برگزاری نمایشگاههای تجاری و مشارکت در این رویدادها قدمتی چند صدساله داشته و در دهه های اخیر و با رشد تکنولوژی و رواج ابزارهای جدید از یکسو و نگاه توسعه ای کشورها به مقوله رویدادهای تجاری به عنوان یگانه مسیر حضور در بازارهای جهانی و رقابت با سایر کشورها از سوی دیگر، اقبال به رویدادهای تجاری از جمله نمایشگاههای بین المللی – تخصصی چه از حیث برگزاری ، چه از حیث مشارکت به عنوان غرفه دار و چه از نظر بازدیدکنندگان به شدت افزایش یافته است.

شاید در روزگاری، معیار موفقیت یا عدم موفقیت یک رویداد نمایشگاهی، فقط و فقط در تعداد بازدیدکنندگان آن ( فارغ از ویژگیهای بازدید کننده ) خلاصه شده و نگاه کمی به نمایشگاهها بر سایر ویژگیها و خروجی‌های رویدادها تفوق داشت. اما امروز ، آن چیزی که یک رویداد نمایشگاهی را جذاب و اثر گذار می کند؛ دو مولفه بازدیدکننده متخصص و حرفه ای و برنامه های جانبی نمایشگاه بوده که در کنار انجام مذاکرات تجاری با غرفه داران، شرایط مفیدی برای بهره برداری از رویدادهای تجاری و نمایشگاهی فراهم‌ می کند. این تغییر رویکرد در حوزه برگزاری و مشارکت در نمایشگاهها، بیش از هر چیز مدیون وجود رسانه های مختلف چه در حوزه خبری و چه در حوزه تحلیلی است که توانسته است فضای جدیدی در حوزه اطلاع رسانی فراهم نماید.

امروزه با گسترش فضای مجازی؛ رسانه ها، آن هم از نوع تخصصی (نه رسانه های تصویری و شنیداری عمومی ) به عنوان ضلع سوم مثلث برگزاری نمایشگاهها، معرفی شده اند و در کنار غرفه داران و بازدیدکنندگان متخصص، نقش بی بدیلی در رونق و توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی و اثرگذاری آنها ایفا می کنند. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در رسانه ها و توسعه روز افزون استفاده از فضای مجازی به ویژه بعد از همه گیری ویروس کرونا (و در نتیجه؛ کاهش برگزاری رویدادهای حضوری) فرصتی را فراهم کرد تا رویدادهای تجاری و نمایشگاهی به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه داده و بنیان خود را حفظ کنند. این استمرار فعالیت و تلاش برای توسعه در بدترین شرایط محیطی، فقط زمانی به نتیجه مطلوب خود رسید و فضای نمایشگاهی را از گردنه سخت بحران‌ها نجات داد که رسانه های تخصصی نمایشگاهی، رسالت خود را به خوبی انجام داده و با وجود کاستیها و مشکلات اقتصادی فراوان، مقدمات و زیربنای فعالیتهای نمایشگاهی را بازسازی کردند. اطلاع رسانی دقیق و تخصصی، انتقال اطلاعات فنی متناسب با هر رویداد و تلاش برای جذب جامعه مخاطبان متخصص از جمله امتیازات و مولفه های منحصر به فرد رسانه‌های تخصصی بوده که با استفاده از این شاخصها، مسیر ناهموار توسعه نمایشگاهها را هموار و آینده مثبتی را برای آن پیش بینی می کنند.

نکته پایانی اینکه هر نوع هزینه برای ارتقای رسانه های تخصصی، سرمایه گذاری محسوب شده و لازم است در نگاه مدیران اقتصادی و تجاری خصوصی و دولتی در خصوص رسانه های تخصصی تغییر ماهوی صورت پذیرفته و از مجموعه هایی هزینه زا به نهادهای سرمایه گذار تبدیل شود.

برچسب ها: رسانه تخصصیرویداد برتررویداد نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

۱۱ خرداد, ۱۴۰۴
پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

۱۰ خرداد, ۱۴۰۴
آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

۱۰ خرداد, ۱۴۰۴
پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

۹ خرداد, ۱۴۰۴
نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

۹ خرداد, ۱۴۰۴
افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

۸ خرداد, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

زمین‌بازی زندگی در اکسپوی ژاپن؛ جایی برای لمس حیات با تمام حواس!

نمایش توانمندی فرش ایرانی در نمایشگاه دوموتکس شانگهای

برگزاری رویداد هم توان پیش درآمدی بر بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو

رویداد ملی «سمفونی همدلی» در شهر نمایشگاهی اصفهان برگزار می‌شود

یادداشت‌ها

لینکدین؛ ابزار طلایی برای حرفه‌ای‌های صنعت نمایشگاهی

لینکدین؛ ابزار طلایی برای حرفه‌ای‌های صنعت نمایشگاهی

رضا دارابی - کارشناس نمایشگاهی و فعال رسانه
۱ خرداد, ۱۴۰۴
0

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

امید فدایی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۴
0

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

امید فدایی
۱۸ فروردین, ۱۴۰۴
0

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

علی بیشه ای
۱۶ فروردین, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.