• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۱۱ شهریور, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

رسانه تخصصی؛ ضلع سوم مثلث برگزاری نمایشگاهها

احسان قمری - کارشناس اقتصادی

۱۴ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

برگزاری نمایشگاههای تجاری و مشارکت در این رویدادها قدمتی چند صدساله داشته و در دهه های اخیر و با رشد تکنولوژی و رواج ابزارهای جدید از یکسو و نگاه توسعه ای کشورها به مقوله رویدادهای تجاری به عنوان یگانه مسیر حضور در بازارهای جهانی و رقابت با سایر کشورها از سوی دیگر، اقبال به رویدادهای تجاری از جمله نمایشگاههای بین المللی – تخصصی چه از حیث برگزاری ، چه از حیث مشارکت به عنوان غرفه دار و چه از نظر بازدیدکنندگان به شدت افزایش یافته است.

شاید در روزگاری، معیار موفقیت یا عدم موفقیت یک رویداد نمایشگاهی، فقط و فقط در تعداد بازدیدکنندگان آن ( فارغ از ویژگیهای بازدید کننده ) خلاصه شده و نگاه کمی به نمایشگاهها بر سایر ویژگیها و خروجی‌های رویدادها تفوق داشت. اما امروز ، آن چیزی که یک رویداد نمایشگاهی را جذاب و اثر گذار می کند؛ دو مولفه بازدیدکننده متخصص و حرفه ای و برنامه های جانبی نمایشگاه بوده که در کنار انجام مذاکرات تجاری با غرفه داران، شرایط مفیدی برای بهره برداری از رویدادهای تجاری و نمایشگاهی فراهم‌ می کند. این تغییر رویکرد در حوزه برگزاری و مشارکت در نمایشگاهها، بیش از هر چیز مدیون وجود رسانه های مختلف چه در حوزه خبری و چه در حوزه تحلیلی است که توانسته است فضای جدیدی در حوزه اطلاع رسانی فراهم نماید.

امروزه با گسترش فضای مجازی؛ رسانه ها، آن هم از نوع تخصصی (نه رسانه های تصویری و شنیداری عمومی ) به عنوان ضلع سوم مثلث برگزاری نمایشگاهها، معرفی شده اند و در کنار غرفه داران و بازدیدکنندگان متخصص، نقش بی بدیلی در رونق و توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی و اثرگذاری آنها ایفا می کنند. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در رسانه ها و توسعه روز افزون استفاده از فضای مجازی به ویژه بعد از همه گیری ویروس کرونا (و در نتیجه؛ کاهش برگزاری رویدادهای حضوری) فرصتی را فراهم کرد تا رویدادهای تجاری و نمایشگاهی به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه داده و بنیان خود را حفظ کنند. این استمرار فعالیت و تلاش برای توسعه در بدترین شرایط محیطی، فقط زمانی به نتیجه مطلوب خود رسید و فضای نمایشگاهی را از گردنه سخت بحران‌ها نجات داد که رسانه های تخصصی نمایشگاهی، رسالت خود را به خوبی انجام داده و با وجود کاستیها و مشکلات اقتصادی فراوان، مقدمات و زیربنای فعالیتهای نمایشگاهی را بازسازی کردند. اطلاع رسانی دقیق و تخصصی، انتقال اطلاعات فنی متناسب با هر رویداد و تلاش برای جذب جامعه مخاطبان متخصص از جمله امتیازات و مولفه های منحصر به فرد رسانه‌های تخصصی بوده که با استفاده از این شاخصها، مسیر ناهموار توسعه نمایشگاهها را هموار و آینده مثبتی را برای آن پیش بینی می کنند.

نکته پایانی اینکه هر نوع هزینه برای ارتقای رسانه های تخصصی، سرمایه گذاری محسوب شده و لازم است در نگاه مدیران اقتصادی و تجاری خصوصی و دولتی در خصوص رسانه های تخصصی تغییر ماهوی صورت پذیرفته و از مجموعه هایی هزینه زا به نهادهای سرمایه گذار تبدیل شود.

برچسب ها: رسانه تخصصیرویداد برتررویداد نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

با حکم وزیر صمت؛ ایزدی به هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی پیوست

با حکم وزیر صمت؛ ایزدی به هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی پیوست

۱۰ شهریور, ۱۴۰۴
فاطمه زارعان به  نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران رفت

فاطمه زارعان به نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران رفت

۱۰ شهریور, ۱۴۰۴
افتتاح فاز نخست نیروگاه خورشیدی نمایشگاه تهران؛ گام بزرگ در مسیر انرژی‌های پاک

افتتاح فاز نخست نیروگاه خورشیدی نمایشگاه تهران؛ گام بزرگ در مسیر انرژی‌های پاک

۹ شهریور, ۱۴۰۴
نشست‌های تخصصی حمل‌ونقل و لجستیک در نمایشگاه تهران

نشست‌های تخصصی حمل‌ونقل و لجستیک در نمایشگاه تهران

۷ شهریور, ۱۴۰۴
دعوت به بازدید از ششمین نمایشگاه صنعت حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

دعوت به بازدید از ششمین نمایشگاه صنعت حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

۶ شهریور, ۱۴۰۴
پوستر موشن|هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا در تهران برگزار می‌شود

پوستر موشن|هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا در تهران برگزار می‌شود

۵ شهریور, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

با حکم وزیر صمت؛ ایزدی به هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی پیوست

فاطمه زارعان به نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران رفت

افتتاح فاز نخست نیروگاه خورشیدی نمایشگاه تهران؛ گام بزرگ در مسیر انرژی‌های پاک

پوسترموشن | فرصتی ویژه برای فعالان صنعت فولاد در دهمین نمایشگاه یزد

پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت و ابزار تهران؛ گردهمایی ۴۰۰ برند معتبر در شهر آفتاب

آغاز ثبت‌نام دهمین نمایشگاه جامع کشاورزی در سیستان و بلوچستان

حاشیه سیاسی در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن؛ درخواست برگزارکنندگان از پاویون فلسطین

نشست‌های تخصصی حمل‌ونقل و لجستیک در نمایشگاه تهران

آغاز ثبت‌نام نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قم

آغاز به‌کار هشتمین نمایشگاه کاغذ و فرآورده‌های سلولزی

یادداشت‌ها

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

وصیت فرشچیان؛ شاهکار روابط عمومی فرهنگی

ایمان بازیگران، فعال روابط عمومی و ارتباطات
۲۶ مرداد, ۱۴۰۴
2

نمایشگاه بستری برای دمیدن روح حیات در کالبد هنرصنعت فرش دستباف ایرانی

نمایشگاه بستری برای دمیدن روح حیات در کالبد هنرصنعت فرش دستباف ایرانی

فیصل مرداسی - رییس اسبق مرکز ملی فرش ایران
۶ مرداد, ۱۴۰۴
0

نمایشگاه‌ فرش دستباف بستر ایستادگی و پیوند دوباره اهالی صنعت

نمایشگاه‌ فرش دستباف بستر ایستادگی و پیوند دوباره اهالی صنعت

علی مرادی - رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران
۱ مرداد, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

در روزهای اضطراب، ما مسئول ساختن آرامش و معنا هستیم

ایمان بازیگران، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ظریف مصور و عضو انجمن روابط عمومي ايران
۷ تیر, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.