پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بینالمللی آنوگا ۲۰۲۵ که از ۱۲ تا ۱۶ مهرماه برگزار شد، با حضور ۱۲ شرکت ایرانی در حوزههای مختلف صنایع غذایی، خشکبار و فرآوردههای کشاورزی، روزهای پررونقی را پشت سر گذاشت.
به گفتهی مشارکتکنندگان، امسال استقبال بازدیدکنندگان از پاویون ایران چشمگیر بود و فضای نمایشگاه نسبت به دوره گذشته، پرتحرکتر و حرفهایتر ارزیابی شد.
مدیرعامل شرکت مهدویه و شرکا با ابراز رضایت از حضور در این رویداد گفت: «نمایشگاه امسال بسیار شلوغ بود، بازدیدکنندگان خوب و متنوعی داشتیم. پاویون ایران هم پررفتوآمد بود و خوشبختانه توانستیم با مشتریان قدیمی و جدید ملاقاتهای مؤثری داشته باشیم.»
از سوی دیگر، رامزی از شرکت آستارونات نیز کیفیت خدمات پاویون ایران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: «نسبت به دوره گذشته، نمایشگاه امسال رضایتبخشتر بود. از خدمات ارائهشده در پاویون، بهویژه در زمینه غرفهسازی، رضایت کامل داریم.»
همچنین حاج کاظمیان، صادرکننده و موسس پویش ملی صادرات با اشاره به دشواریهای پیش از برگزاری نمایشگاه گفت: «شرایط اخذ ویزا و آمادهسازی بسیار سخت و نفسگیر بود، اما خوشبختانه وضعیت غرفهها از نظر ساخت و خدمات در سطح مطلوبی قرار داشت. امیدوارم سایر غرفهگذاران نیز که با وجود شرایط اقتصادی دشوار و تهدیدهای مختلف در این رویداد حضور یافتند، از نتایج خود راضی باشند. هرچند سیاستهای پیمانسپاری ارزی همچنان مانعی در مسیر صادرات خشکبار است و خود تحریمی این صنعت اشتغالزای ارزآور را آزار می دهد.»
و مصطفی پور از شرکت تاپ نات گفت: امسال برنامه ریزی و کیفیت ساخت غرفهها خیلی بهتر از دوره قبل بود. ما از روز اول در نمایشگاه حضور داشتیم کمبودی نبود در مجموع عملکرد بسیار مطلوبی را شاهد بودیم. در کل از برگزاری رضایت داریم. تنها نکته این بود که جای سالن کمی برای بیزینس مناسب نبود، اما سایر بخشها واقعاً خوب بود.
با پایان یافتن نمایشگاه آنوگا ۲۰۲۵، ارزیابیها نشان میدهد حضور ایران در این رویداد معتبر بینالمللی با رضایت بالا از کیفیت پاویون، خدمات پشتیبانی و حجم بازدیدها همراه بوده است؛ موضوعی که میتواند نویدبخش تقویت حضور برندهای ایرانی در بازارهای جهانی مواد غذایی باشد.