• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش
۱۰ آذر, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

وصیت فرشچیان؛ شاهکار روابط عمومی فرهنگی

ایمان بازیگران، فعال روابط عمومی و ارتباطات

۲۶ مرداد, ۱۴۰۴
در اخبار, سرخط اخبار, یادداشت
0
4
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

در جهان ارتباطات، گاه یک جمله یا یک تصمیم فردی، قدرتی بیش از هر کمپین تبلیغاتی پیدا می‌کند. وصیت استاد محمود فرشچیان برای دفن شدن در کنار آرامگاه صائب تبریزی، نمونه‌ای کم‌نظیر از این نوع «کنش ارتباطی» است؛ حرکتی که در ظاهر شخصی و فردی است اما در لایه‌های پنهان خود، حامل پیام‌های چندگانه برای جامعه فرهنگی و افکار عمومی است.

انتخاب صائب به‌عنوان همسایه ابدی، نه فقط یادآور پیوند شاعر سبک هندی با هنر نگارگری ایرانی است، بلکه یک گفت‌وگوی بینامتنی میان شعر و تصویر، میان قرن یازدهم و قرن چهاردهم هجری به شمار می‌آید. این وصیت، به‌گونه‌ای هنرمندانه، افکار عمومی را بار دیگر به صائب تبریزی معطوف می‌کند؛ شاعری که با وجود عظمت ادبی، در سایه شهرت دیگر بزرگان ادب فارسی گاه کم‌فروغ جلوه کرده است.

از منظر روابط عمومی، این اقدام یک «پیام فرهنگی بی‌هزینه و ماندگار» است. فرشچیان نشان داد که روابط عمومی فقط در رسانه‌ها، بیانیه‌ها و نشست‌ها خلاصه نمی‌شود؛ گاهی یک تصمیم شخصی، به یک رویداد ارتباطی بزرگ تبدیل می‌شود. انتخاب او باعث شد نام صائب دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد، رسانه‌ها به یاد او بیفتند و جامعه هنری به رابطه میان شعر و نگارگری بیندیشد.

از سوی دیگر، این وصیت را می‌توان تقویت‌کننده «برند فرهنگی اصفهان» دانست؛ شهری که قرن‌هاست مهد هنر و ادب بوده و امروز با این تصمیم، میراثی تازه به حافظه تاریخی خود می‌افزاید. اصفهان نه‌تنها مسجد شیخ لطف‌الله و پل خواجو دارد، بلکه حالا گفت‌وگوی نمادینی میان صائب و فرشچیان در دل خاک آن شهر شکل گرفته است.

وصیت فرشچیان را می‌توان «روابط عمومی پس از مرگ» نامید؛ حرکتی که نه‌تنها برای خودش هویت‌ساز است، بلکه به جامعه هنری و فرهنگی، فرصتی تازه برای بازاندیشی در میراث خویش می‌دهد. این تصمیم نشان داد که گاهی برای اثرگذاری، نیازی به هیاهو و تبلیغات نیست؛ یک انتخاب هوشمندانه می‌تواند خود به تنهایی، شاهکار روابط عمومی فرهنگی باشد.

برچسب ها: استاد فرشچیانانجمن روابط عمومیروابط عمومی

اخبار مرتبط

نمایشگاه کشاورزی خوزستان ۱۴۰۴؛ از دیپلماسی اقتصادی با عراق تا نمایش جدیدترین فناوری‌های مکانیزاسیون

نمایشگاه کشاورزی خوزستان ۱۴۰۴؛ از دیپلماسی اقتصادی با عراق تا نمایش جدیدترین فناوری‌های مکانیزاسیون

۹ آذر, ۱۴۰۴
تهران میزبان سه رویداد بزرگ صنعتی کشور؛ گردهمایی قدرت‌های رنگ، شیلات و صنعت آب

تهران میزبان سه رویداد بزرگ صنعتی کشور؛ گردهمایی قدرت‌های رنگ، شیلات و صنعت آب

۹ آذر, ۱۴۰۴
ویدئو / نمایشگاه خودرو و قطعه‌سازی ساری ۱۴۰۴ در آستانه برگزاری

ویدئو / نمایشگاه خودرو و قطعه‌سازی ساری ۱۴۰۴ در آستانه برگزاری

۸ آذر, ۱۴۰۴
نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اکسپو ۲۰۲۵ افتتاح شد

نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اکسپو ۲۰۲۵ افتتاح شد

۶ آذر, ۱۴۰۴
برگزاری روز ملی ایران در نمایشگاه هاوانا با حضور مقامات بلندپایه اقتصادی

برگزاری روز ملی ایران در نمایشگاه هاوانا با حضور مقامات بلندپایه اقتصادی

۶ آذر, ۱۴۰۴
ویدئو / افتتاح چهاردهمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی خوزستان

ویدئو / افتتاح چهاردهمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی خوزستان

۶ آذر, ۱۴۰۴

دیدگاه‌ها ۴

  1. کاوه می گوید:
    4 ماه پیش

    واقعا اصفهان «مهد ادب» است؟ اگر ممکن است یک ادیب اصفهانی که در میان ۱۰ شاعر بزرگ و تاریخی ایرانی قرار دارد را نام ببرید.

    پاسخ
    • رویداد برتر می گوید:
      4 ماه پیش

      سلام و عرض ادب از لطف و محبت شما بسیار سپاسگذارم

      پاسخ
  2. Sareh Mohamadi می گوید:
    4 ماه پیش

    هویت و نگهداری هویت بسیار مهم است و سپاس از ارائه این مطالب و اطلاع رسانی ها و شفاوف سازی

    پاسخ
    • رویداد برتر می گوید:
      2 ماه پیش

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

نمایشگاه کشاورزی خوزستان ۱۴۰۴؛ از دیپلماسی اقتصادی با عراق تا نمایش جدیدترین فناوری‌های مکانیزاسیون

نمایشگاه تهران میزبان بزرگ‌ترین رویداد پوشش خاورمیانه

امضای سه تفاهم‌نامه‌ تجاری میان ایران و پاکستان در نمایشگاه مواد غذایی کراچی

تهران میزبان سه رویداد بزرگ صنعتی کشور؛ گردهمایی قدرت‌های رنگ، شیلات و صنعت آب

ساری، مرکز هیجان صنعت خودرو!

ویدئو / نمایشگاه خودرو و قطعه‌سازی ساری ۱۴۰۴ در آستانه برگزاری

ایران و صربستان هم‌زمان عضو کمیته اطلاعات و ارتباطات BIE شدند؛ گامی راهبردی پیش از اکسپو ۲۰۲۷ بلگراد

نمایش رنگ‌های شگفت‌انگیز طبیعت در اکسپو ۲۰۲۷ بلگراد

نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اکسپو ۲۰۲۵ افتتاح شد

برگزاری روز ملی ایران در نمایشگاه هاوانا با حضور مقامات بلندپایه اقتصادی

یادداشت‌ها

مقایسه تجربه سینما رفتن و بازدید نمایشگاهی/ لزوم خلق تجربه یکپارچه و هدفمند

مقایسه تجربه سینما رفتن و بازدید نمایشگاهی/ لزوم خلق تجربه یکپارچه و هدفمند

محمد علوی - استراتژیست تجربه | پژوهشگر تحول دیجیتال
۲۶ آبان, ۱۴۰۴
0

برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین به وسعت ربع قرن تجربه و نوآوری

برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین به وسعت ربع قرن تجربه و نوآوری

صالح سپاسدار – مدیرعامل شرکت بانیان امید و برگزار کننده نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین
۱۹ آبان, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

نگاهی تاریخی به ریشه‌های نظام‌های ارتباطی و اجتماعی در ایران باستان

ايمان بازيگران، مدير ارتباطات گروه صنعتي ظريف مصور
۸ آبان, ۱۴۰۴
0

۲۹ سال با ۲۹ مهرماه روز ملّی صادرات

۲۹ سال با ۲۹ مهرماه روز ملّی صادرات

کیومرث فتح الله کرمانشاهی - کارشناس و فعال در حوزه تجارت بین الملل
۲۹ مهر, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.