• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش
۲۵ آبان, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

۱۰۷ شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت حضور دارند

۷ آبان, ۱۴۰۴
در سرخط اخبار, نمایشگاه داخلی
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت از ۱۱ تا ۱۴ آبان برگزار می‌شود و امسال با حضور ۱۰۷ شرکت از آلمان، ژاپن، چین، ترکیه و چند کشور دیگر، شاهد رشد چشمگیر حضور خارجی‌هاست؛ رویدادی که می‌تواند همکاری‌های جدید صنعتی و فرصت‌های صادراتی بیشتری را رقم بزند.

نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت صبح امروز با حضور مدیران شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و فعالان این حوزه برگزار شد. این رویداد از ۱۱ تا ۱۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود و فرصتی مهم برای ارتباط مستقیم بنگاه‌های داخلی و خارجی، توسعه صادرات و معرفی توان صنعتی کشور است.

حضور بین‌المللی و مشارکت خارجی

حمید لیلاز، مدیرعامل شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو، در ابتدای این نشست گفت: نمایشگاه امسال در ۲۶ هزار مترمربع برگزار می‌شود که حدود ۲۰۰۰ مترمربع آن به ۱۰۷ شرکت خارجی از کشورهایی چون ترکیه، چین، تایوان، بلژیک، آلمان، ژاپن و 297 شرکت داخلی اختصاص دارد. حضور شرکت‌های خارجی در این دوره نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

صدیف‌ بیک‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، با اشاره به شرایط اقتصاد جهانی و منطقه در حاشیه این نشست اظهار کرد: به دلیل شرایط جنگ، برخی رویدادها به نیمه دوم سال موکول شد و تنها نمایشگاه الکامپ در نیمه اول برگزار شد. اما نمایشگاه صنعت همچنان کلیدی‌ترین رویداد صنعتی کشور است.

او با تاکید بر نقش نمایشگاه‌ها در توسعه صادرات گفت: رشد ۸ درصدی اقتصاد نیازمند رشد ۲۳ درصدی صادرات است و رویداد‌های نمایشگاهی می‌توانند به‌عنوان پلتفرم ترویج صادرات نقش مؤثری ایفا کنند. هدف اصلی این نمایشگاه خلق تقاضای داخلی و خارجی و نیز ارتقای سهم فناوری و نوآوری در صنعت است. حضور مستمر شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها می‌تواند تا ۲۰ درصد به رشد صادراتی آنها کمک کند؛ اما برخی بنگاه‌ها در صورت عدم کسب امتیازات کافی، مشارکت خود را کاهش می‌دهند.
مشکلات ارزی و موانع داخلی
در پایان نشست، مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه ابزار، با اشاره به تحریم‌ها گفت: تحریم خارجی را فعالان صنعت با دانش خود پشت سر می‌گذارند، اما تحریم داخلی به‌شدت دست‌وپاگیر است. آخرین آن، سیاست‌های محدودکننده مصرف ارز بود که صنعت ابزار را دچار مشکل کرد.

نمایشگاه امسال با رشد قابل توجه حضور شرکت‌های خارجی، توسعه خدمات و تاکید بر نقش صادرات‌محور صنعت، تلاش دارد رونق تولید و افزایش همکاری‌های بین‌المللی را هدف قرار دهد؛ هرچند فعالان صنعت همچنان موانع ارزی و مشکلات داخلی را مهم‌ترین چالش پیش‌رو می‌دانند.

برچسب ها: اتحادیه ابزار و یراقصنعت تهراننمایشگاه صنعت تهران

اخبار مرتبط

جهش کیفی در صنعت ساختمان قم؛ رکورد مشارکت و حضور هیئت خارجی در نوزدهمین دوره

جهش کیفی در صنعت ساختمان قم؛ رکورد مشارکت و حضور هیئت خارجی در نوزدهمین دوره

۲۵ آبان, ۱۴۰۴
آلتر؛ رویدادی برای احیای چهره یکنواخت طراحی توکیو + تصاویر

آلتر؛ رویدادی برای احیای چهره یکنواخت طراحی توکیو + تصاویر

۲۴ آبان, ۱۴۰۴
استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان قم

استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان قم

۲۳ آبان, ۱۴۰۴
صنعت نمایشگاهی باید از «ویترین» به «مرکز اندیشه‌ورزی اقتصاد» تبدیل شود

صنعت نمایشگاهی باید از «ویترین» به «مرکز اندیشه‌ورزی اقتصاد» تبدیل شود

۲۲ آبان, ۱۴۰۴
نمایشگاه خرما به عنوان برند استان بوشهر در کشور ثبت شد

نمایشگاه خرما به عنوان برند استان بوشهر در کشور ثبت شد

۲۲ آبان, ۱۴۰۴
چهل‌وپنج‌هزار متخصص صنعت سفر در بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان گرد هم آمدند

چهل‌وپنج‌هزار متخصص صنعت سفر در بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان گرد هم آمدند

۲۲ آبان, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

جهش کیفی در صنعت ساختمان قم؛ رکورد مشارکت و حضور هیئت خارجی در نوزدهمین دوره

حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایران در بزرگ‌ترین رویداد استارتاپی جهان

خیام؛ چهره جهانی ایران برای اکسپوی 2027 بلگراد

آلتر؛ رویدادی برای احیای چهره یکنواخت طراحی توکیو + تصاویر

اسلواکی به جمع میهمانان اکسپو ۲۰۲۷ بلگراد پیوست

استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان قم

صنعت نمایشگاهی باید از «ویترین» به «مرکز اندیشه‌ورزی اقتصاد» تبدیل شود

نمایشگاه خرما به عنوان برند استان بوشهر در کشور ثبت شد

چهل‌وپنج‌هزار متخصص صنعت سفر در بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان گرد هم آمدند

بوشهر میزبان میز ملی خرما با حضور قائم‌مقام وزیر صمت

یادداشت‌ها

برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین به وسعت ربع قرن تجربه و نوآوری

برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین به وسعت ربع قرن تجربه و نوآوری

صالح سپاسدار – مدیرعامل شرکت بانیان امید و برگزار کننده نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین
۱۹ آبان, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

نگاهی تاریخی به ریشه‌های نظام‌های ارتباطی و اجتماعی در ایران باستان

ايمان بازيگران، مدير ارتباطات گروه صنعتي ظريف مصور
۸ آبان, ۱۴۰۴
0

۲۹ سال با ۲۹ مهرماه روز ملّی صادرات

۲۹ سال با ۲۹ مهرماه روز ملّی صادرات

کیومرث فتح الله کرمانشاهی - کارشناس و فعال در حوزه تجارت بین الملل
۲۹ مهر, ۱۴۰۴
0

آینده معدن ایران در کانماین ۱۴۰۴ رقم می‌خورد

آینده معدن ایران در کانماین ۱۴۰۴ رقم می‌خورد

صالح سپاسدار – مدیرعامل شرکت بانیان امید و برگزار کننده نمایشگاه کانماین
۱۷ مهر, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.