• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۱۰ تیر, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

یک روایت روشن از همکاری ملی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۴
در اخبار, پیشنهاد سردبیر, نمایشگاه خارجی
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۵) در تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد.

این رویداد، فراتر از نمایش ظرفیت‌های صادراتی کشور، جلوه‌ای روشن از هم‌افزایی موفق میان دولت و بخش خصوصی و نمادی از اراده ملی برای توسعه صادرات بود؛ تجربه‌ای که می‌تواند الگویی توسعه‌یافته برای وفاق و حمایت از نمایشگاه‌های تخصصی در آینده صنعت نمایشگاهی کشور باشد.

 

در این دوره، از معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، دیگر سازمان‌های مسئول همچون نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری تا نهاد ریاست جمهوری و . . . ، پشتیبانی مؤثر و فعالی به عمل آمد.

هماهنگی و همکاری نزدیک دولت و بخش خصوصی، فضایی مثبت ایجاد کرد که در آن هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف، دیپلماسی اقتصادی ایران را در سطحی عملیاتی و اثرگذار تجربه کردند.

 

از نکات برجسته این دوره، برگزاری جلسات تخصصی با هیئت‌های تجاری از کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، هند، قزاقستان، چین، امارات متحده عربی، کشورهای آفریقایی، عراق و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا بود؛ جلساتی که نقش مهمی در گسترش تعاملات اقتصادی و مذاکرات صادراتی ایفا کردند.

 

در کنار این برنامه‌ها، ترافیک بالای دیدارهای وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان ایشان با هیئت‌های خارجی که در راستای مذاکرات اقتصادی شکل گرفت، بسیار چشمگیر بود.

حضور فعال رایزنان بازرگانی ایران در سالن‌ نشست‌های B2B و همکاری اتاق‌های بازرگانی در ایجاد بستری مناسب برای مذاکرات تخصصی نیز از دیگر نقاط قوت این رویداد به‌شمار می‌رفت.

 

آنچه ایران اکسپو ۱۴۰۴ را متمایز ساخت، محتوای غنی مذاکرات، کیفیت بالای ارائه‌ها و نمایش افتخارآمیز توانمندی شرکت‌های ایرانی بود.

در شرایطی که کشور همچنان تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، بسیاری از شرکت‌های ایرانی با خلاقیت، دانش فنی و تلاش مضاعف، محصولات، خدمات و نوآوری‌های خود را با استانداردهای بالا عرضه کردند.

بازخوردهای میدانی از شرکت‌کنندگان نشان داد که برخی از شرکت‌ها به اهداف پیش‌بینی شده خود دست یافته‌اند؛ با این حال، انتشار رسمی میزان رضایت مشارکت‌کنندگان نیازمند طراحی سازوکاری مشخص است.

 

نمایشگاه بین‌المللی تهران و سازمان توسعه تجارت ایران با تمام ظرفیت‌های خود پشتیبانی لازم را فراهم کردند و وزارت امور خارجه با محوریت دیپلماسی اقتصادی نقشی کلیدی ایفا نمود.

همچنین، رسانه‌ها، گروه‌های تولید محتوا و فعالان خدمات نمایشگاهی نیز همراهی مؤثری در ثبت و انعکاس این رویداد ملی داشتند.

 

با این همه، نکته‌ای که برخی فعالان اقتصادی، به ویژه در صنعت نمایشگاهی، بر آن تأکید داشتند این بود که ای کاش همین سطح از تلاش و سازماندهی برای نمایشگاه‌های تخصصی نیز صورت گیرد؛ چرا که باور دارند اثرگذاری هیئت‌های تجاری، نشست‌های B2B و تخصیص منابع مالی در بستر نمایشگاه‌های تخصصی، به مراتب بیشتر و هدفمندتر خواهد بود.

 

ایران اکسپو ۱۴۰۴، با تمام ظرفیت‌های خود، یک خلأ جدی نیز داشت: ای کاش پیش از آغاز این رویداد، اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و سازمان‌یافته‌تری انجام می‌شد.

اطلاع از گروه‌های کالایی حاضر در سالن‌ها، هیئت‌های تجاری مدعو و نحوه برگزاری نشست‌های B2B، آن هم دست‌کم دو هفته پیش از افتتاح، می‌توانست کیفیت این رویداد را به طور قابل توجهی ارتقا بخشد.

برچسب ها: معاون اولنمایشگاه تهرانوفاق ملییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

تعویق برگزاری بیست و دومین نمایشگاه فولاد و متالورژی تبریز

تعلیق نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی تا پایان تیرماه

۱۰ تیر, ۱۴۰۴
پاویون ایرلند در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: موسیقی، رقص و پیوند میان ملت‌ها

پاویون ایرلند در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: موسیقی، رقص و پیوند میان ملت‌ها

۹ تیر, ۱۴۰۴
طعم پاویون اسپانیا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

طعم پاویون اسپانیا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

۷ تیر, ۱۴۰۴

نگاهی به پاویون کویت در اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا

۱ تیر, ۱۴۰۴
درخشش منطقه کانسای در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

درخشش منطقه کانسای در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

۲۸ خرداد, ۱۴۰۴
برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک اصفهان به تعویق افتاد

برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک اصفهان به تعویق افتاد

۲۷ خرداد, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

تعلیق نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی تا پایان تیرماه

پاویون ایرلند در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: موسیقی، رقص و پیوند میان ملت‌ها

تاریخ جدید برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه فولاد و متالورژی تبریز تعیین شد

در روزهای اضطراب، ما مسئول ساختن آرامش و معنا هستیم

طعم پاویون اسپانیا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

پاویون امارات متحده عربی با نمادهای فرهنگی و فناوری، در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

پاویون صربستان در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن: یک جامعه ی بازی‌محور

نگاهی به پاویون کویت در اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا

درخشش منطقه کانسای در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک اصفهان به تعویق افتاد

یادداشت‌ها

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

در روزهای اضطراب، ما مسئول ساختن آرامش و معنا هستیم

ایمان بازیگران، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ظریف مصور و عضو انجمن روابط عمومي ايران
۷ تیر, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

ایمان بازیگران _ مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ظریف مصور و عضو انجمن روابط عمومی ایران
۱۸ خرداد, ۱۴۰۴
2

نمایشگاه؛ رسانه‌ای زنده در قلب اقتصاد و ارتباطات

نمایشگاه؛ رسانه‌ای زنده در قلب اقتصاد و ارتباطات

سعید کیوانی - کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
۱۶ خرداد, ۱۴۰۴
2

چرا رسانه‌های تخصصی در جهان نمایشگاهی ضروری هستند؟

سمفونی همدلی در اصفهان؛ گرامی‌داشت روز جهانی نمایشگاه‌ها با نگاهی مسئولانه

سعید دارابی _ کارشناس نمایشگاهی و فعال رسانه
۱۴ خرداد, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.