• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۱۲ خرداد, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

لزوم توجه به بازار مهم «هورکا» در ایران

رامین قاسم پور - برگزارکننده نمایشگاه

۱۴ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

هورکا به عنوان یک اصطلاح تجاری در صنعت خدمات غذایی یا شرکت‌های فعال در این زمینه ها بکار برده می‌شود و مخفف سه کلمه هتل؛ رستوران و کافه است و به معنای تامین کننده ی زنجیره ی به هم متصل هتل کافه رستوران است.

 

با این که هورکا یکی از پر رونق ترین و سریع ترین شاخه های در حال رشد در میان مشاغل فعال در اروپا و آمریکا ست هنوز در کشور ایران ناشناخته است. هرچند اخیرا و به همت شرکت مبادلات نوین هزاره سوم برگزار کننده تنها نمایشگاه صنعت هورکا در نمایشگاه شهر افتاب تهران طی چند دوره برگزار شده است.

 

چرا برگزاری این رویداد اهمیت دارد؟ صنعت هورکا (HoReCa)  نه‌تنها به عنوان یک بخش خدماتی ضروری در جوامع مدرن شناخته می‌شود، بلکه یک حوزه استراتژیک و چندبعدی است که تأثیرات گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصاد، سلامت، فرهنگ و گردشگری دارد.

این صنعت نقش کلیدی و غیرقابل‌انکار در ترویج تغذیه سالم، ایجاد سبک زندگی پویا و افزایش تعاملات اجتماعی ایفا می‌کند. همچنین، از لحاظ اقتصادی، هورکا به عنوان یک موتور محرک برای ایجاد اشتغال گسترده، حمایت از کسب‌وکارهای محلی، تقویت زنجیره تأمین و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی عمل می‌کند.

از منظر گردشگری و توسعه پایدار، صنعت هورکا به عنوان یک ابزار مؤثر برای تقویت برند گردشگری کشورها عمل کرده و از طریق ارائه تجربه‌های منحصربه‌فرد غذایی و اقامتی، می‌تواند جذب گردشگران داخلی و خارجی را به حداکثر برساند.

 

این نمایشگاه تا به امروز در شش دوره برگزار شده و شامل گروه کالایی های تجهیزات آشپزخانه صنعتی، لوازم و اکسسوری رستوران، کافی­شاپ، قنادی، تجهیزات سرو و پذیرایی بوده رویکرد افزایش گروه محصولات آن شامل مواد اولیه غذایی، معماری و دکوراسیون داخلی است.

با توجه به نظرسنجی ها میزان رضایت مشارکت­کنندگان قریب به ۸۵ درصد بوده و شرکت های پیشرو تجهیزات آشپزخانه صنعتی مشارکت کننده نمایشگاه بودند و نحوه برگزاری را قابل مقایسه با رویدادهای بین المللی خارجی عنوان نمودند.

این نمایشگاه، نخستین و بزرگ‌ ترین رویداد تخصصی هورکا در کشور بوده، همواره مورد توجه فعالان این صنعت قرار دارد. با شروع این رویداد، متخصصان حوزه هورکا با اشتیاق برای بازدید و تعامل در نمایشگاه حاضر می‌شوند.

 

نرخ بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از شاخص‌های کلیدی در کسب ‌وکار است که نشان می‌دهد یک سرمایه‌گذاری چقدر سودآور بوده است. این شاخص به‌صورت درصد محاسبه شده و با سنجش میزان سود به‌دست‌آمده در مقایسه با سرمایه اولیه، تعیین می‌کند که یک کسب ‌وکار تا چه اندازه برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

در صنعت هورکا (هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌/کترینگ)،  ROI بالا به این معناست که سرمایه‌گذاری در این حوزه، در مقایسه با بسیاری از صنایع دیگر، بازدهی خوبی دارد. دلیل این موضوع، تقاضای همیشگی برای غذا و خدمات پذیرایی، حاشیه سود مناسب، و امکان جذب مشتریان وفادار است. به‌عنوان مثال، یک رستوران با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، ارائه خدمات مناسب و تبلیغات مؤثر، می‌تواند در مدت کوتاهی مشتریان زیادی جذب کرده و هزینه‌های اولیه خود را جبران کند، سپس به سودآوری برسد.

 

بنابراین، وقتی گفته می‌شود “هورکا نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد”، یعنی اگر فردی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، به احتمال زیاد در مدت معقولی نه ‌تنها هزینه‌های خود را جبران خواهد کرد، بلکه سود قابل توجهی نیز به دست می‌آورد.

 

بازدیدکنندگانی که در این رویداد حضور دارند، همگی در زمینه پخت، سرو یا توزیع غذا فعال هستند و نیاز مداومی به تأمین مواد اولیه غذایی باکیفیت دارند. صنعت هورکا یکی از مهم‌ترین کانال‌های فروش مواد اولیه غذایی محسوب می‌شود، اما برخلاف بازار خرده‌فروشی (Retail)، این بخش در ایران هنوز ظرفیت‌های دست‌نخورده زیادی دارد.

 

در واقع، تا امروز هورکا را می‌توان “اقیانوس آبی” صنعت مواد غذایی کشور دانست؛ بازاری بکر که فرصت‌های رشد و سودآوری بالایی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند. برقراری ارتباط مستقیم با خریداران این صنعت، نه‌تنها به افزایش فروش کمک می‌کند، بلکه زمینه‌ساز توسعه برند و ایجاد همکاری‌های بلندمدت خواهد بود.

 

در آخرین دوره برگزاری در مرداد ۱۴۰۳ انجام شد، ۶۳ درصد بازدیدکنندگان از رستوران‌ها و کافه‌ها، ۱۹ درصد از هتل‌ها و ۱۳ درصد از کترینگ‌های بزرگ دولتی و خصوصی بودند.

نکته پایانی آنکه با جذب برندهای جهانی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای،  HRCC به هاب صنعت هورکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی تبدیل می‌شود.

 

برچسب ها: رویداد برتررویداد نمایشگاهیصنایع غذاییصنعت هورکانمایشگاه شهر آفتاب

اخبار مرتبط

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

۱۱ خرداد, ۱۴۰۴
پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

۱۰ خرداد, ۱۴۰۴
آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

۱۰ خرداد, ۱۴۰۴
پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

۹ خرداد, ۱۴۰۴
نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

۹ خرداد, ۱۴۰۴
افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

۸ خرداد, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

زمین‌بازی زندگی در اکسپوی ژاپن؛ جایی برای لمس حیات با تمام حواس!

نمایش توانمندی فرش ایرانی در نمایشگاه دوموتکس شانگهای

برگزاری رویداد هم توان پیش درآمدی بر بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو

رویداد ملی «سمفونی همدلی» در شهر نمایشگاهی اصفهان برگزار می‌شود

یادداشت‌ها

لینکدین؛ ابزار طلایی برای حرفه‌ای‌های صنعت نمایشگاهی

لینکدین؛ ابزار طلایی برای حرفه‌ای‌های صنعت نمایشگاهی

رضا دارابی - کارشناس نمایشگاهی و فعال رسانه
۱ خرداد, ۱۴۰۴
0

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

امید فدایی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۴
0

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

امید فدایی
۱۸ فروردین, ۱۴۰۴
0

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

علی بیشه ای
۱۶ فروردین, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.