• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۲۶ مهر, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تخصص‌گرایی رسانه‌ای

حبیب علیزاده - روزنامه نگار

۱۰ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

صنعت نمایشگاه، پدیده فراگیری است که می‌توان آن را در قالب‌های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار داد. به دلیل گستردگی این صنعت، هر نمایشگاه تخصصی نماینده یک بخش یا صنعت خاص از اقتصاد است و علاوه بر آن، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر رونق تجاری و اقتصادی دارد. ضریب نفوذ صنعت نمایشگاه در یک اقتصاد، نشان‌دهنده میزان پویایی آن اقتصاد است.

تحول و تکامل صنعت نمایشگاه، همچون هر صنعت دیگری، بر بستر اطلاع‌رسانی تخصصی و انتشار اخبار قابل استناد تسهیل می‌شود. اطلاع‌رسانی به‌هنگام، انتشار داده‌های قابل اعتماد، انعکاس نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و فعالان صنعت، از جمله فاکتورهای ضروری برای کمک به رونق هر رویداد به شمار می‌رود. در این زمینه، نقش رسانه‌های تخصصی (اعم از مکتوب یا مجازی) غیرقابل انکار است. اما اهمیت وجود رسانه‌های تخصصی در چیست؟

امروزه در جهان صدها رسانه تخصصی نمایشگاهی، خواه به شکل مکتوب یا در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند. این رسانه‌های تخصصی، علاوه بر انتشار اخبار رویدادها به زبان‌های مختلف، بستری مناسب برای طرح دیدگاه‌های کارشناسان و فعالان صنعت نمایشگاه فراهم می‌کنند. رسانه‌های تخصصی این قدرت را دارند که از طریق به‌کارگیری روش‌های استاندارد اطلاع‌رسانی، ارتباط عمیق، مناسب و کاملی بین ارکان صنعت نمایشگاه (مراکز نمایشگاهی، برگزارکنندگان، غرفه‌سازان)، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان، کارآفرینان، نخبگان، مقام‌های دولتی و رسمی، واردکنندگان و صادرکنندگان، همچنین علاقمندان به رویدادهای نمایشگاهی برقرار کنند.

در این میان، یک نکته ظریف خودنمایی می‌کند. درست است که وجود یک رسانه تخصصی برای رشد هر صنعت، ضرورتی انکارناپذیر است، اما تخصصی‌گرایی رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. این تخصصی‌گرایی بر بستر رقابت و تعدد رسانه‌های تخصصی شکل می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، افزایش تعداد رسانه‌های تخصصی در صنعتی همچون نمایشگاه، علاوه بر تسریع روند اطلاع‌رسانی و بهبود کیفیت انتشار و تحلیل اخبار و داده‌ها، به رشد این رسانه‌های تخصصی نیز کمک می‌کند.

بی‌شک رقابت در یک حوزه تخصصی، به دلیل الزام در افزایش مستمر دانش، به‌کارگیری فناوری‌های نوین و خلاقیت، نه تنها آسیب‌زا نیست بلکه موجب رشد مداوم آن حوزه می‌شود. رسانه‌های تخصصی نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند. انجام نظرسنجی و پژوهش‌های میدانی از ارکان صنعت نمایشگاه و دست‌اندرکاران رویدادهای تخصصی درباره نقش و اهمیت رسانه‌های تخصصی برای رونق صنعت نمایشگاه از جمله اقداماتی است که می‌تواند در تایید این واقعیت، راهگشا باشد.

 

برچسب ها: خبرنگاررسانه تخصصیرویداد برترصنعت نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

بازگشت معماری به دنیای بازی در صربستان با حمایت اکسپو ۲۰۲۷

بازگشت معماری به دنیای بازی در صربستان با حمایت اکسپو ۲۰۲۷

۲۵ مهر, ۱۴۰۴
پایان سومین نمایشگاه چیمکنت با دستاوردهای چشمگیر برای شرکت‌های ایرانی

پایان سومین نمایشگاه چیمکنت با دستاوردهای چشمگیر برای شرکت‌های ایرانی

۲۴ مهر, ۱۴۰۴
دکتر ساجدی‌ نیا: ترسیم نقشه راه مدیریت بحران کشور در دستور کار است

دکتر ساجدی‌ نیا: ترسیم نقشه راه مدیریت بحران کشور در دستور کار است

۲۱ مهر, ۱۴۰۴
شمارش معکوس برای آغاز دو رویداد تخصصی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

شمارش معکوس برای آغاز دو رویداد تخصصی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

۲۰ مهر, ۱۴۰۴
درخشش صنعت نور در تهران | برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوستر و چراغ‌های روشنایی

درخشش صنعت نور در تهران | برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوستر و چراغ‌های روشنایی

۱۹ مهر, ۱۴۰۴
اکسپو اوزاکا در آستانه اختتام؛ روایت شش ماه خلاقیت و همکاری بین‌المللی

اکسپو اوزاکا در آستانه اختتام؛ روایت شش ماه خلاقیت و همکاری بین‌المللی

۱۸ مهر, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

حضور رسمی پاویون ایران در اتومکانیکا ازبکستان با همراهی هیئت تجاری ایرانی

بازگشت معماری به دنیای بازی در صربستان با حمایت اکسپو ۲۰۲۷

بازدید وزیر صمت از نمایشگاه تبریز متافو

پایان سومین نمایشگاه چیمکنت با دستاوردهای چشمگیر برای شرکت‌های ایرانی

پایان اکسپو ژاپن ۲۰۲۵؛ شش ماه درخشش، یک پیام جهانی

هفدهمین نمایشگاه کف‌پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته افتتاح شد.

آغاز به کار نمایشگاه دام و طیور ۱۴۰۴

آغاز ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در نمایشگاه ایران تلکام ۱۴۰۴

آغاز بکار جیتکس ۲۰۲۵؛ دبی میزبان بزرگ‌ترین رویداد فناوری جهان

دکتر ساجدی‌ نیا: ترسیم نقشه راه مدیریت بحران کشور در دستور کار است

یادداشت‌ها

آینده معدن ایران در کانماین ۱۴۰۴ رقم می‌خورد

آینده معدن ایران در کانماین ۱۴۰۴ رقم می‌خورد

صالح سپاسدار – مدیرعامل شرکت بانیان امید و برگزار کننده نمایشگاه کانماین
۱۷ مهر, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

وصیت فرشچیان؛ شاهکار روابط عمومی فرهنگی

ایمان بازیگران، فعال روابط عمومی و ارتباطات
۲۶ مرداد, ۱۴۰۴
4

نمایشگاه بستری برای دمیدن روح حیات در کالبد هنرصنعت فرش دستباف ایرانی

نمایشگاه بستری برای دمیدن روح حیات در کالبد هنرصنعت فرش دستباف ایرانی

فیصل مرداسی - رییس اسبق مرکز ملی فرش ایران
۶ مرداد, ۱۴۰۴
0

نمایشگاه‌ فرش دستباف بستر ایستادگی و پیوند دوباره اهالی صنعت

نمایشگاه‌ فرش دستباف بستر ایستادگی و پیوند دوباره اهالی صنعت

علی مرادی - رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران
۱ مرداد, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.