شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنایع و ماشینآلات کشاورزی، باغبانی، نهادهها، تجهیزات گلخانهای، آبیاری، آبرسانی و فناوریهای نوین کشاورزی با عنوان AGRO–WISEL 2025 URMIA با شعار «آذربایجان غربی؛ دروازه طلایی کشاورزی دانشبنیان و توسعه پایدار» در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی ارومیه آغاز به کار کرد. این رویداد با همت شرکت نمایشگاههای بینالمللی ارومیه و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان هواشناسی، سازمان تعاون روستایی، انجمن اتماک و دیگر نهادهای تخصصی در حال برگزاری می باشد.
افتتاحیه باشکوه با حضور هیئتهای بلندپایه
مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان ارشد استان و هیئتهای بلندپایه تجاری از کشورهای عمان و ترکیه برگزار شد.
این حضور گسترده، نمایشگاه ارومیه را به یکی از مهمترین رویدادهای تخصصی کشاورزی کشور در سال ۱۴۰۴ تبدیل کرده است.
به گفته مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بینالمللی ارومیه، استقبال گسترده فعالان صنعت و حضور هیئتهای خارجی، جایگاه نمایشگاه را در سطح ملی و منطقهای ارتقا داده است.

بازدید هیئتهای خارجی از واحدهای برتر تولیدی استان – روز دوم
در دومین روز نمایشگاه، و با برنامهریزی شرکت نمایشگاه بینالمللی ارومیه، هیئتهای تجاری عمان و ترکیه از مجموعههای تولیدی شاخص استان بازدید کردند.
این بازدید شامل شرکتهای:
پگاه آذربایجان غربی
اروم آدا
پاکدیس (ساندیس)
هدف از این بازدید آشنایی هیئتهای خارجی با ظرفیتهای صنعتی و کشاورزی آذربایجان غربی و بررسی فرصتهای سرمایهگذاری و صادرات بود.


برگزاری جلسات B2B و انعقاد تفاهمنامهها – روز سوم
سومین روز نمایشگاه به برگزاری جلسات B2B میان غرفهداران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان با تجار و مسئولان کشورهای عمان و ترکیه اختصاص یافت.
این جلسات در فضایی تخصصی و هدفمند برگزار شد که نتیجه آن انعقاد قراردادها و تفاهمنامههای متعدد در حوزه صنایع کشاورزی و نهادههای مرتبط بود.


اهداف حضور شرکتها در نمایشگاه
طبق اعلام امیداور، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بینالمللی ارومیه، مهمترین اهداف شرکتکنندگان در این دوره عبارتاند از:
-
معرفی فناوریها، ماشینآلات و محصولات جدید
-
ایجاد پلهای صادراتی از طریق آذربایجان غربی به سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق
-
نمایش توانمندیها و ظرفیتهای تولیدی و خدماتی
-
شبکهسازی با سرمایهگذاران و فعالان کشاورزی
-
ورود به بازارهای جدید و توسعه نفوذ برند
-
تحقیقات بازار، بازاریابی هدفمند و اخذ نمایندگی
-
رقیبشناسی و تحلیل وضعیت رقابتی
-
تبادل دانش فنی و تجربیات تخصصی
-
افزایش آگاهی عمومی نسبت به برند و تقویت روابط عمومی
-
قیمتگذاری و دریافت بازخورد مستقیم از بازار
گستره مشارکت داخلی و بینالمللی
به گفته مسعود خداداد مترجمی، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی ارومیه، در این دوره بیش از:
-
۱۰۰ شرکت
-
از ۱۷ استان کشور
-
و ۲ هیئت بلندپایه خارجی از عمان و ترکیه
حضور یافتهاند.
وی افزود ارومیه در سالهای اخیر به دروازه ورود به بازارهای اروپایی تبدیل شده و برگزاری مستمر رویدادهای تخصصی، زمینه تعاملات بینالمللی را بیش از پیش فراهم کرده است.
این نمایشگاه از ۲۷ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی ارومیه – پارک جنگلی – برگزار میشود.










