هفتمین نمایشگاه تخصصی بین المللی هورکا (هتل، رستوران، کافه و کترینگ) آغاز به کار کرد.
هفتمین نمایشگاه تخصصی بینالمللی هورکا (هتل، رستوران، کافه و کترینگ) صبح امروز سهشنبه ۴ آذرماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افتتاح شد. این مراسم با حضور حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران، ابوالقاسم شیرازی پیشکسوت پوشاک، مبرا رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافه، کاظمی رئیس هیئت استان اصناف، کاکاوند رئیس بسیج اصناف، فروتن مؤسس برند بهروز، مصطفیزاده عضو هیئترئیسه اتاق اصناف و مؤسس انجمن اسلامی بازار و جمعی از فعالان و پیشکسوتان این حوزه برگزار شد.
این نمایشگاه که به همت شرکت مبادلات نوین هزاره سوم برپا شده، رویدادی مهم با ارتباط مستقیم با سلامت جامعه به شمار میآید. به گفته برگزارکنندگان، هفتمین دوره این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع و با حضور ۱۸۰ برند پیشرو برگزار شده است.
تأکید رئیس اتاق اصناف تهران بر خودباوری فعالان صنعت
در آیین افتتاحیه، حمیدرضا رستگار با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور گفت: «صنعت رستوران، کافه و هتل از بزرگترین صنوف کشور است و این نمایشگاه نشان از خودباوری و پویایی فعالان این حوزه دارد. نباید از دولت توقع کمک داشت، زیرا تنها اتکا به خود و تقویت بخش خصوصی است که میتواند مسیر نجات این صنعت باشد.»
او افزود: «آرزو داریم روزى فرا برسد که هیچ نهاد دولتی در امور بخش خصوصی دخالت نکند. در آن زمان میتوانیم بهمعنای واقعی با صنایع خارجی رقابت کنیم. کیفیت تولیدات غذایی ایران در مقایسه با محصولات مشابه جهانی کمتر نیست و از نظر قیمت نیز بسیار بهصرفهتر است.»
مرور روند برگزاری نمایشگاه از نگاه مجری رویداد
قاسمپور مجری برگزاری نمایشگاه هورکا نیز با بیان تاریخچه این رویداد عنوان کرد:«نمایشگاه هورکا از سال ۱۳۹۶ در تهران آغاز به کار کرد و نخستین نمایشگاه تخصصی این صنعت به شمار میآید. هدف ما تنها ارائه تجهیزات و غذا نیست، بلکه ترویج حس خوب زندگی، بهبود بهرهوری و تبادل دانش میان فعالان حوزه خدمات غذایی است.»
وی اضافه کرد: «صنعت هورکا فقط تأمینکننده نیاز جامعه نیست؛ بلکه حامل فرهنگ، هنر و تاریخ است. این نمایشگاه بستری برای گفتگو، همکاری و ترسیم نقشه راه آینده این صنعت محسوب میشود.»
نگاه اقتصادی و منطقهای به صنعت گردشگری و خدمات
در ادامه مراسم، تقدسینژاد مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی این صنعت گفت:«صنعت گردشگری در ایران حدود ۲.۹۵ میلیارد دلار گردش مالی دارد و در سطح جهانی ۱۰ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است. سهم ایران در این میان رقمی قابل توجه بوده و نمایشگاه هورکا میتواند نقش مهمی در توسعه آن ایفا کند.»
او درباره ابعاد بینالمللی این دوره افزود: «در این رویداد ۱۱۳ شرکت داخلی حضور دارند و کشورهای قطر و امارات نیز بهعنوان میهمان شرکت کردهاند.»
هورکا؛ رویدادی جذاب و پویا با مسابقات و رویدادهای جانبی
در حاشیه این نمایشگاه، مسابقات مهارتمحور و برنامههای ویژهای برگزار میشود. مسابقات «تختهکاری» (مهارت خرد کردن مواد غذایی و آمادهسازی) یکی از این برنامههاست که استعدادهای ویژه را شناسایی میکند. همچنین در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه، مسابقات نوشیدنیهای سرد میز (نوشیدنیهای سبز) با حضور داوران خبره برگزار خواهد شد.
همکاری دانشگاه و صنعت برای ارتقای دانش فنی
برگزاری کارگاهها و پنلهای تخصصی با همکاری دانشکدههای تغذیه و مدیریت دانشگاه تهران از دیگر بخشهای این رویداد است. این نشستها با هدف ارتقای دانش فنی، بهبود استانداردهای تغذیهای و ارائه آخرین دستاوردهای تخصصی در حوزه صنعت انجام میشود و کارشناسان و فعالان این حوزه به بحث و تبادل نظر میپردازند.
گفتنی است هفتمین نمایشگاه بینالمللی هورکا از ۴ تا ۷ آذرماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب میزبان صنعتگران، فعالان و علاقهمندان است و با محوریت نوآوری، خودباوری و همکاری میان فعالان بخش خصوصی، گامی مهم در مسیر رشد صنعت خدمات غذایی و گردشگری کشور به شمار میرود.










