نشست خبری بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو عصر امروز (دوشنبه) در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دبیر محتوایی نمایشگاه مذکور اظهار کرد: در این رویداد، شرکتهای فعال در حوزه تولید قطعات خودرو، تجهیزات تعمیرگاهی، خدمات پس از فروش و دیگر بخشهای مرتبط حضور دارند. هدف اصلی این نمایشگاه، نوآوری ، تقویت تولید داخلی و توسعه صادرات، تقویت زنجیره تأمین قطعات و ارتقای سطح دانش و فناوری در این حوزه است. علاوه بر این، نمایشگاه بستری مناسب برای ایجاد ارتباطات تجاری جدید و گسترش صادرات قطعات و لوازم خودرو محسوب میشود. با توجه به اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد کشور، این نمایشگاه بهعنوان یکی از بزرگترین گردهماییهای تخصصی صنعت خودروسازی در ایران شناخته میشود.
وی افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۴١ هزار متر مربع با حضور 3 کشور خارجی شرکتکننده در خرداد ماه سال ١۴٠۴ (هشتم لغایت ١١ خرداد ماه) برگزار میشود. ٧٢٩ غرفهدار خارجی و ۵١۶ غرفهدار داخلی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
دبیر اجرایی بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، خاطرنشان کرد: بخش های مختلف نمایشگاه شامل: نوآوری و فنآوری های پیشرفته، محیط زیست و صنعت سبز، همرسانی هوشمند، صادرات و تعاملات بین الملل و حضور هیات های تجاری و رویدادها می باشد.
بیکزاده مدیر عامل نمایشگاه تهران ادامه داد: اختصاص سالنها یا پاویونهای ویژه برای شرکتهای دانش بنیان، فناور و استارتها قطعاً نمایشگاه را محل ارائه نوآوریها در این حوزه قرار میدهد و شرایطی فراهم میکند که شاهد این خواهیم بود که نوآوریها در حوزه صنایع خودرو، بحث قطعات و لوازم و مواردی که مربوط به صنایع خودرو است، بیش از سالهای گذشته به معرض نمایش گذاشته شود. در بحث انرژی پاک، بحث خودروهای برقی، حرکت به سمت کاهش مصرف انرژی به ویژه از طریق خودروها، بحث آلایندگی که یکی از دغدغه های اصلی فعلی شرایط اقتصادی کشور است و… مواردی هستند که در این نمایشگاه بیشتر و پررنگ خواهند بود.
بیک زاده خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی و ۷۰۰ مشارکتکننده خارجی از کشورهای چین، هند، ترکیه و… را در سالنهای ویژه و خاصی خواهیم داشت؛ ما در حاشیه این نمایشگاه بحث ورکشاپها و برگزاری رویدادهای تخصصی که مرتبط با این حوزه است را بصورت ساماندهی شده در فضاهای مناسب و پیشرفتهای نسبت به سال گذشته در حوزه سالنهای جدید خواهیم داشت که حتی امکان ترجمه همزمان به چند زبان خارجی را دارد تا بتواند فرآیندهای مذاکرات B2B داخلی و خارجی را فراهم کند. نمایشگاه مجازی را حتما همزمان با این نمایشگاه خواهیم داشت و به صورت آفلاین هم بعد از برگزاری نمایشگاه، بر روی سایت نمایشگاه بین المللی خواهیم داشت. این اطلاعات که از حاضرین و بازدیدهایی که دارند میتواند به عنوان دیتاها و دادههای بسیار مناسبی باشد مورد استفاده قرار گیرد و شرکتها بعد از اتمام نمایشگاه، مورد استفاده قرار دهند و اطلاعات نمایشگاه صرفاً در چهار روز خلاصه نشود.
سید احمد حسینی- رئیس اتحادیه لوازم یدکی و قطعات خودرو- در این نشست، اظهار کرد: زمانیکه از تشکل صنفی در حوزه خودرو صحبت میکنیم، یعنی از شبکه ارزشی صحبت میکنیم که بالغ بر ۱۵۰ هزار عضو در حوزههای تولید و توزیع و بازرگانی دارد؛ ۱۹ دوره نمایشگاهی در ادوار گذشته برگزار شده اما متاسفانه تشکل صنفی کشور حضوری در شورای سیاست گذاری نداشته و این سبب گلایهمندی بیشتر اعضای ما بوده که بیش از ۵۰ درصد از شرکتکنندگان ادوار گذشته نمایشگاهی را تشکیل میدادند.
در ادامه این نشست، محمدرضا نجفیمنش- رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازی خودرو کشور- اظهار کرد: امروز یاد اولین نمایشگاه انجمن صنفی در ایران افتادم که سه دوره انجمن برگزار کننده آن بود اما از انجمن گرفته شد. امیدواریم که نمایشگاه بیستم با نگاه مقاصد صادراتی باشد و ما نمایشگاه را برپا کنیم و از مشتریانی دعوت کنیم که پتانسیل خرید از ما را دارند و بتوانیم توانمندیهای خود را نشان داده و از این فرصت استفاده کنیم.
در پایان نشست خبری از پوستر بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرورونمایی شد.