• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

رسانه و درهم تنیدگی با صنعت نمایشگاهی

محمد محسن رعایایی – فعال حوزه تبلیغات میحطی

۹ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

بسیاری از کارشناسان، صنعت نمایشگاهی را دارای 4 بعد اصلی شامل برگزارکنندگان، بازدید کنندگان، مدیران مراکز نمایشگاهی و غرفه سازان می دانند. این در حالی است که بعد پنجم صنعت رویدادها یعنی تبلیغات و رسانه از اولین روز تشکیل صنوف نمایشگاهی در هر کشوری با این جریان همراه بوده است.

هرچند نگاه تخصصی تری نیز در میان فعالان حوزه رسانه وجود دارد که می گوید: مجموع عملکرد و سیکل برگزاری رویداد در واقع به نوعی خودش یک رسانه است! این نگاه مخالفان و موافقان بی شماری دارد اما آنچه در این مسیر غیر قابل کتمان به نظر می رسد، نقش رسانه در پیشبرد اهداف صنعت نمایشگاهی است.

عملکرد رسانه در نمایشگاه های کشور متنوع است. تبلیغات محیطی و تلویزیون های شهری، تبلیغات رادیویی، خبرگزاری ها و روزنامه ها در کنار بازار و مارکتینگ کلیکی و تیزرهای صنعتی همه و همه در خدمت برگزاری یک رویداد هستند. با این تفاوت که برخی از آنها در کلان شهرها طرفدار بیشتری دارند و برخی دیگر در شهرهای کوچک تر.

رسانه ها بخش کمتر توسعه یافته در حوزه برگزاری نمایشگاه‌هاست. شاید همین امر باعث شده که همواره متولیان‌نمایشگاهی در معرض چالش ها و مشکلات ساختاری هستند که‌خارج از بدنه این صنعت برای آنها ایجاد می‌شود‌.

به تعبیر نگارنده، عدم‌امنیت شغلی فعالان حوزه غرفه سازی، عدم‌ثبات در تقویم ها، دخالت اتاق‌های بازرگانی در مجوزها و بعضا دعواهای صنفی بر سر سایت‌ها و عناوین نمایشگاهی اغلب به واسطه دست‌کم گرفتن قدرت رسانه و انگشت شمار بودن آنهاست.

آمارها نشان می‌دهد صنایع قدرتمند کشور اغلب صاحب رسانه های متنوع مکتوب و سایبری هستند.

برای مثال در حوزه معدن و صنایع معدنی بیش از ۴۰ رسانه تخصصی فعالیت دارند. در حوزه صنعت مالی بیش از ۵۰ رسانه که عمده آنها پایگاه خبری هستند. در حوزه نفت و انرژی نیز حدود ۴۰ رسانه تخصصی مشغول به کارند‌ و در حوزه خودرو نیز حداقل ۳۰ مجموعه خبری ظهور و بروز دارند.

این مجموعه ها به طور مستمر فضای خبری حوزه های ذکر شده را پایش کرده و در زمان مناسب جریان های بازدارنده را نقد و جریان های پیش‌برنده را تشویق می‌کنند.

از مجموع ۸۵۰۰ رسانه مجوز دار در کشور فقط ۳ مورد انها مشخصا در حوزه رویدادها فعال هستند. این در شرایطی است که در طول یک سال بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ نمایشگاه در سراسر کشور برگزار شده و همگی آنها به تحلیل و انالیز کیفی نیاز دارند.

شکی نیست که فضای توسعه رسانه های تخصصی که بی شک رکن جدایی ناپذیر صنعت نمایشگاهی محسوب می‌شود، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و شاهد هم‌افزایی در این‌ خصوص باشیم.

 

 

برچسب ها: رویداد برتررویداد نمایشگاهیصنعت نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

نقشه راه نمایشگاه قطعات خودرو تهران ترسیم شد + فیلم

نقشه راه نمایشگاه قطعات خودرو تهران ترسیم شد + فیلم

۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۴
ایران آگروفود؛ آماده استقبال از همه فعالان صنایع غذایی

ایران آگروفود؛ آماده استقبال از همه فعالان صنایع غذایی

۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۴
سفری به آینده زندگی در اکسپو ۲۰۲۵

سفری به آینده زندگی در اکسپو ۲۰۲۵

۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۴
ملاقات رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با عضو هیأت مدیره UFI

ملاقات رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با عضو هیأت مدیره UFI

۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۴
درخشش پاویون ایران در نمایشگاه استانبول بیوتی 2025

درخشش پاویون ایران در نمایشگاه استانبول بیوتی 2025

۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۴
ایران بیوتی ۱۴۰۵ در مسیر جهانی شدن با حضور در نمایشگاه بیوتی استانبول

ایران بیوتی ۱۴۰۵ در مسیر جهانی شدن با حضور در نمایشگاه بیوتی استانبول

۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

نقشه راه نمایشگاه قطعات خودرو تهران ترسیم شد + فیلم

ایران آگروفود؛ آماده استقبال از همه فعالان صنایع غذایی

سفری به آینده زندگی در اکسپو ۲۰۲۵

«قلمروهای بی‌نهایت» سفیر جدید هنر ایران در اکسپو 2025 ژاپن

ملاقات رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با عضو هیأت مدیره UFI

درخشش پاویون ایران در نمایشگاه استانبول بیوتی 2025

پاویون مشترک گروه ایدا و دانشگاه متروپولیتن اوزاکا؛ تلفیق هنر سنتی و آینده تکنولوژی

ایران بیوتی ۱۴۰۵ در مسیر جهانی شدن با حضور در نمایشگاه بیوتی استانبول

جایی که دنیای دیجیتال و واقعی یکی می‌شوند؛ Future City

نمایشگاه ریخته ‌گری شهر آفتاب؛ گامی به سوی مرجعیت ملی این صنعت

یادداشت‌ها

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

امید فدایی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۴
0

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

امید فدایی
۱۸ فروردین, ۱۴۰۴
0

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

علی بیشه ای
۱۶ فروردین, ۱۴۰۴
0

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

نمایشگاه‌های استانی؛ پیشران توسعه و دسترسی عادلانه به صنعت

کامبیز مهاجر شجاعی
۱۲ فروردین, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

- قابلیت مشاهده را انتخاب کنید -

    بدون نتیجه
    مشاهده تمام نتایج
    • صفحه اصلی
    • اخبار
    • کارگاه آموزشی
    • هیات تجاری
    • نمایشگاه
      • نمایشگاه داخلی
      • نمایشگاه خارجی
      • اکسپو ژاپن
    • همایش

    © تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.