• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۲۷ تیر, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

رسانه ها؛ ابزار اصلی انتقال اطلاعات و ایده ها

سید حسین میرظفرجویان - مشاور مدیر عامل نمایشگاه تهران و مدرس دانشگاه

۱۰ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

در جوامع امروزی رسانه‌ها درهمه ابعاد زندگی انسان‌ها رخنه کرده‌اند و بدون استفاده از رسانه‌ها ، مردم نمی‌توانند روند زندگی عادی خود را ادامه دهند. رسانه‌ها عملا در توسعه پایدار جوامع نقش بسیار مهمی برعهده دارند بسیاری از اندیشمندان اعتقاد دارند که برای رسیدن به توسعه و ایجاد جوامع مدرن و کارآمد، بدون استفاده از رسانه ها غیرممکن خواهد بود و رسانه ها را میتوان نیروهای محرک در روند توسعه یک جامعه بشمار آورد که سبب ساز تغییرات وسیعی در زیر ساخت های فکری و فرهنگی جامعه، از جمله کار و کار آفرینی ، تولید و صادرات و ….. خواهد بود و بالتبع آن بکارگیری مردم جامعه و با توجه به نیازها ، تولید و مصرف کالاهای رسانه‌ای امثال روزنامه‌ها، مجلات، برنامه‌های صوتی و تصویری و همچنین رسانه های اجتماعی و …. صورت می‌گیرد. البته این نکته را باید مد نظر قرار داد که تغییری که رسانه های تصویری درنحوه تفکر و استانداردهای امروزی زندگی انسانها گذاشته اند ، بسیار عمیق می باشد و با توجه به فناوریهای نوین و بهره برداری همگانی از آن ، جایگاه بالا و مهمی در تجارت و کسب و کار دارد . یکی از نقش های مهم و تعیین کننده و حساس کار رسانه، اطلاع رسانی است و براساس اعتماد و درست بودن اطلاع رسانی است که می تواند علاوه تاثیر مثبت در افراد ، جهت گیریها را اصلاح و فضای اقتصاد و کسب و کار را ساماندهی نماید و سبب ساز هدایت توانمندیها به مسیر درست باشد زیرا رسانه ها در واقع ابزار اصلی انتقال اطلاعات و ایده ها هستند که می توانند با خلق ایده و تفکری جدید و ترویج آن به روند توسعه جامعه کمک کنند .

امروز رسانه ها به علت تخصصی شدن، ظرفیت بیشتر و توانمندی بالاتری را کسب نموده اند که علاوه بر آشنا بودن به صنعت مربوطه و انتقال درست اطلاع رسانی ، نقد و پیشنهادات مناسب را جهت مخاطبان و ذینفعان ارایه نمایند و همچنین از حالت واسطه بودن خارج و به عنوان منشا تاثیرات بر افکار عمومی و فرهنگ کار و کار آفرینی  صنعت مرتبط ظاهر شوند و نقش عامل تسریع کننده را در روند توسعه بر عهده بگیرند و با توجه به اینکه صنعت نمایشگاهی حلقه واسط بین تولید ، خدمات و صادرات می باشد داشتن رسانه های تخصصی از ضروریات توسعه و پیشران فعالیت های نمایشگاهی می باشد و در این صنعت می توانند موثرتر عمل نموده و ضمن اطلاع رسانی صحیح و به موقع ، اثرات بیشتری را را در توسعه صنعت و صادرات غیرنفتی کشور داشته باشند.

سید حسین میرظفرجویان – مشاور مدیر عامل نمایشگاه تهران و مدرس دانشگاه

برچسب ها: رسانه تخصصیرویداد برتررویداد نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

مشهد پلاست، آغازگر نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک ایران در سال ۱۴۰۴

مشهد پلاست، آغازگر نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک ایران در سال ۱۴۰۴

۲۶ تیر, ۱۴۰۴
اکسپو ۲۰۲۷بلگراد ؛ میزبانی برای گفت و گوی فرهنگ ها و رویاها

اکسپو ۲۰۲۷بلگراد ؛ میزبانی برای گفت و گوی فرهنگ ها و رویاها

۲۵ تیر, ۱۴۰۴
فرصتی برای صادرات صنعت غذا به اروپا؛ پوزنان لهستان میزبان برندهای ایرانی

فرصتی برای صادرات صنعت غذا به اروپا؛ پوزنان لهستان میزبان برندهای ایرانی

۲۴ تیر, ۱۴۰۴
نهمین رویداد بین‌المللی شیلات و آبزیان (IFEX 2025) در نمایشگاه تهران برگزار می‌شود

نهمین رویداد بین‌المللی شیلات و آبزیان (IFEX 2025) در نمایشگاه تهران برگزار می‌شود

۲۲ تیر, ۱۴۰۴
پاویون آنگولا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن با طعم فرهنگ، رقص و آموزش

پاویون آنگولا در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن با طعم فرهنگ، رقص و آموزش

۱۹ تیر, ۱۴۰۴
«بازی برای انسانیت» در اکسپو ۲۰۲۷ بلگراد؛ ایران با پرچم نمایشگاه تهران در رویدادی جهانی

«بازی برای انسانیت» در اکسپو ۲۰۲۷ بلگراد؛ ایران با پرچم نمایشگاه تهران در رویدادی جهانی

۱۷ تیر, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

پاویون ایالات متحده در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن؛ تجربه‌ای زنده از فرهنگ، موسیقی و طعم‌ها

مشهد پلاست، آغازگر نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک ایران در سال ۱۴۰۴

آغاز ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی سلامت عمان

قائم مقام وزیر صمت: نمایشگاه، نقطه عطفی در احیای فرش دستباف ایرانی

اکسپو ۲۰۲۷بلگراد ؛ میزبانی برای گفت و گوی فرهنگ ها و رویاها

پرچم سلامت ایران بر فراز کراچی؛ پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی سلامت آسیا

فرصتی برای صادرات صنعت غذا به اروپا؛ پوزنان لهستان میزبان برندهای ایرانی

نمایش شکوه در آسمان اکسپو 2025 اوزاکا

نهمین رویداد بین‌المللی شیلات و آبزیان (IFEX 2025) در نمایشگاه تهران برگزار می‌شود

از نخلستان تا نمایشگاه؛ بوشهر صحنه نمایش توانمندی‌های خرمای ایران

یادداشت‌ها

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

در روزهای اضطراب، ما مسئول ساختن آرامش و معنا هستیم

ایمان بازیگران، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ظریف مصور و عضو انجمن روابط عمومي ايران
۷ تیر, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

ایمان بازیگران _ مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ظریف مصور و عضو انجمن روابط عمومی ایران
۱۸ خرداد, ۱۴۰۴
2

نمایشگاه؛ رسانه‌ای زنده در قلب اقتصاد و ارتباطات

نمایشگاه؛ رسانه‌ای زنده در قلب اقتصاد و ارتباطات

سعید کیوانی - کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
۱۶ خرداد, ۱۴۰۴
2

چرا رسانه‌های تخصصی در جهان نمایشگاهی ضروری هستند؟

سمفونی همدلی در اصفهان؛ گرامی‌داشت روز جهانی نمایشگاه‌ها با نگاهی مسئولانه

سعید دارابی _ کارشناس نمایشگاهی و فعال رسانه
۱۴ خرداد, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.