• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
۱۲ خرداد, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تخصص‌گرایی رسانه‌ای

حبیب علیزاده - روزنامه نگار

۱۰ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

صنعت نمایشگاه، پدیده فراگیری است که می‌توان آن را در قالب‌های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار داد. به دلیل گستردگی این صنعت، هر نمایشگاه تخصصی نماینده یک بخش یا صنعت خاص از اقتصاد است و علاوه بر آن، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر رونق تجاری و اقتصادی دارد. ضریب نفوذ صنعت نمایشگاه در یک اقتصاد، نشان‌دهنده میزان پویایی آن اقتصاد است.

تحول و تکامل صنعت نمایشگاه، همچون هر صنعت دیگری، بر بستر اطلاع‌رسانی تخصصی و انتشار اخبار قابل استناد تسهیل می‌شود. اطلاع‌رسانی به‌هنگام، انتشار داده‌های قابل اعتماد، انعکاس نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و فعالان صنعت، از جمله فاکتورهای ضروری برای کمک به رونق هر رویداد به شمار می‌رود. در این زمینه، نقش رسانه‌های تخصصی (اعم از مکتوب یا مجازی) غیرقابل انکار است. اما اهمیت وجود رسانه‌های تخصصی در چیست؟

امروزه در جهان صدها رسانه تخصصی نمایشگاهی، خواه به شکل مکتوب یا در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند. این رسانه‌های تخصصی، علاوه بر انتشار اخبار رویدادها به زبان‌های مختلف، بستری مناسب برای طرح دیدگاه‌های کارشناسان و فعالان صنعت نمایشگاه فراهم می‌کنند. رسانه‌های تخصصی این قدرت را دارند که از طریق به‌کارگیری روش‌های استاندارد اطلاع‌رسانی، ارتباط عمیق، مناسب و کاملی بین ارکان صنعت نمایشگاه (مراکز نمایشگاهی، برگزارکنندگان، غرفه‌سازان)، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان، کارآفرینان، نخبگان، مقام‌های دولتی و رسمی، واردکنندگان و صادرکنندگان، همچنین علاقمندان به رویدادهای نمایشگاهی برقرار کنند.

در این میان، یک نکته ظریف خودنمایی می‌کند. درست است که وجود یک رسانه تخصصی برای رشد هر صنعت، ضرورتی انکارناپذیر است، اما تخصصی‌گرایی رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. این تخصصی‌گرایی بر بستر رقابت و تعدد رسانه‌های تخصصی شکل می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، افزایش تعداد رسانه‌های تخصصی در صنعتی همچون نمایشگاه، علاوه بر تسریع روند اطلاع‌رسانی و بهبود کیفیت انتشار و تحلیل اخبار و داده‌ها، به رشد این رسانه‌های تخصصی نیز کمک می‌کند.

بی‌شک رقابت در یک حوزه تخصصی، به دلیل الزام در افزایش مستمر دانش، به‌کارگیری فناوری‌های نوین و خلاقیت، نه تنها آسیب‌زا نیست بلکه موجب رشد مداوم آن حوزه می‌شود. رسانه‌های تخصصی نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند. انجام نظرسنجی و پژوهش‌های میدانی از ارکان صنعت نمایشگاه و دست‌اندرکاران رویدادهای تخصصی درباره نقش و اهمیت رسانه‌های تخصصی برای رونق صنعت نمایشگاه از جمله اقداماتی است که می‌تواند در تایید این واقعیت، راهگشا باشد.

 

برچسب ها: خبرنگاررسانه تخصصیرویداد برترصنعت نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

۱۱ خرداد, ۱۴۰۴
پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

۱۰ خرداد, ۱۴۰۴
آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

۱۰ خرداد, ۱۴۰۴
پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

۹ خرداد, ۱۴۰۴
نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

۹ خرداد, ۱۴۰۴
افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

۸ خرداد, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

حضور پاویون صنعت ساختمان ایران در شرق آفریقا

پاویون ایتالیا در اوزاکا؛ میراث اصیل و خلاقیت‌های روز دنیا

آغاز روزشماری برای برگزاری بیست و ششمین دوره ایران هلث

پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا؛ سفری هنری به ژرفای زندگی

نمایش توان داخلی در سومین نمایشگاه پارچه شهر آفتاب

افتتاح بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت

زمین‌بازی زندگی در اکسپوی ژاپن؛ جایی برای لمس حیات با تمام حواس!

نمایش توانمندی فرش ایرانی در نمایشگاه دوموتکس شانگهای

برگزاری رویداد هم توان پیش درآمدی بر بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو

رویداد ملی «سمفونی همدلی» در شهر نمایشگاهی اصفهان برگزار می‌شود

یادداشت‌ها

لینکدین؛ ابزار طلایی برای حرفه‌ای‌های صنعت نمایشگاهی

لینکدین؛ ابزار طلایی برای حرفه‌ای‌های صنعت نمایشگاهی

رضا دارابی - کارشناس نمایشگاهی و فعال رسانه
۱ خرداد, ۱۴۰۴
0

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

از اکسپوی هاید پارک لندن تا اوزاکای ژاپن/ تاریخچه و حضور ایران در اکسپو

امید فدایی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۴
0

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

وقتی رویدادها، شهرها را زنده می کنند؛ نگاهی دوباره به گردشگری مایس

امید فدایی
۱۸ فروردین, ۱۴۰۴
0

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

تفاوت نمایشگاه مجازی و سامانه بازدید ۳۶۰ درجه: خط مرزی واقعیت و تجربه دیجیتال

علی بیشه ای
۱۶ فروردین, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو ژاپن
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.