• صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش
۱۵ آذر, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رویداد برتر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تخصص‌گرایی رسانه‌ای

حبیب علیزاده - روزنامه نگار

۱۰ اسفند, ۱۴۰۳
در اخبار, یادداشت
0
0
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتراشتراک گذاری در واتساپ

صنعت نمایشگاه، پدیده فراگیری است که می‌توان آن را در قالب‌های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار داد. به دلیل گستردگی این صنعت، هر نمایشگاه تخصصی نماینده یک بخش یا صنعت خاص از اقتصاد است و علاوه بر آن، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر رونق تجاری و اقتصادی دارد. ضریب نفوذ صنعت نمایشگاه در یک اقتصاد، نشان‌دهنده میزان پویایی آن اقتصاد است.

تحول و تکامل صنعت نمایشگاه، همچون هر صنعت دیگری، بر بستر اطلاع‌رسانی تخصصی و انتشار اخبار قابل استناد تسهیل می‌شود. اطلاع‌رسانی به‌هنگام، انتشار داده‌های قابل اعتماد، انعکاس نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و فعالان صنعت، از جمله فاکتورهای ضروری برای کمک به رونق هر رویداد به شمار می‌رود. در این زمینه، نقش رسانه‌های تخصصی (اعم از مکتوب یا مجازی) غیرقابل انکار است. اما اهمیت وجود رسانه‌های تخصصی در چیست؟

امروزه در جهان صدها رسانه تخصصی نمایشگاهی، خواه به شکل مکتوب یا در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند. این رسانه‌های تخصصی، علاوه بر انتشار اخبار رویدادها به زبان‌های مختلف، بستری مناسب برای طرح دیدگاه‌های کارشناسان و فعالان صنعت نمایشگاه فراهم می‌کنند. رسانه‌های تخصصی این قدرت را دارند که از طریق به‌کارگیری روش‌های استاندارد اطلاع‌رسانی، ارتباط عمیق، مناسب و کاملی بین ارکان صنعت نمایشگاه (مراکز نمایشگاهی، برگزارکنندگان، غرفه‌سازان)، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان، کارآفرینان، نخبگان، مقام‌های دولتی و رسمی، واردکنندگان و صادرکنندگان، همچنین علاقمندان به رویدادهای نمایشگاهی برقرار کنند.

در این میان، یک نکته ظریف خودنمایی می‌کند. درست است که وجود یک رسانه تخصصی برای رشد هر صنعت، ضرورتی انکارناپذیر است، اما تخصصی‌گرایی رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. این تخصصی‌گرایی بر بستر رقابت و تعدد رسانه‌های تخصصی شکل می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، افزایش تعداد رسانه‌های تخصصی در صنعتی همچون نمایشگاه، علاوه بر تسریع روند اطلاع‌رسانی و بهبود کیفیت انتشار و تحلیل اخبار و داده‌ها، به رشد این رسانه‌های تخصصی نیز کمک می‌کند.

بی‌شک رقابت در یک حوزه تخصصی، به دلیل الزام در افزایش مستمر دانش، به‌کارگیری فناوری‌های نوین و خلاقیت، نه تنها آسیب‌زا نیست بلکه موجب رشد مداوم آن حوزه می‌شود. رسانه‌های تخصصی نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند. انجام نظرسنجی و پژوهش‌های میدانی از ارکان صنعت نمایشگاه و دست‌اندرکاران رویدادهای تخصصی درباره نقش و اهمیت رسانه‌های تخصصی برای رونق صنعت نمایشگاه از جمله اقداماتی است که می‌تواند در تایید این واقعیت، راهگشا باشد.

 

برچسب ها: خبرنگاررسانه تخصصیرویداد برترصنعت نمایشگاهییادداشت تخصصی

اخبار مرتبط

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و تجهیزات وابسته دی‌ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و تجهیزات وابسته دی‌ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود

۱۴ آذر, ۱۴۰۴
وزیر نیرو: واردات آب در دستور کار است

وزیر نیرو: واردات آب در دستور کار است

۱۲ آذر, ۱۴۰۴
نمایشگاه شیلات با حضور وزیر جهاد کشاورزی گشایش یافت

نمایشگاه شیلات با حضور وزیر جهاد کشاورزی گشایش یافت

۱۲ آذر, ۱۴۰۴
با هدف حمایت از زنجیره تامین ایران خودرو در شمال کشور صورت می گیرد /  حضور قدرتمند ساپکو در نمایشگاه خودرو و قطعات مازندران – ساری ۱۴۰۴

با هدف حمایت از زنجیره تامین ایران خودرو در شمال کشور صورت می گیرد / حضور قدرتمند ساپکو در نمایشگاه خودرو و قطعات مازندران – ساری ۱۴۰۴

۱۲ آذر, ۱۴۰۴
ایران پروژه ۲۰۲۶؛ پلی برای اقتدار صنعتی ایران در بازار ترکمنستان

ایران پروژه ۲۰۲۶؛ پلی برای اقتدار صنعتی ایران در بازار ترکمنستان

۴ آذر, ۱۴۰۴
شش مرکز نمایشگاهی در بالاترین سطح استاندارد کشورقرار گرفتند

شش مرکز نمایشگاهی در بالاترین سطح استاندارد کشورقرار گرفتند

۳ آذر, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین اخبار

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و تجهیزات وابسته دی‌ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود

ژاپن حضور خود در اکسپو ۲۰۲۷ بلگراد را رسمی کرد؛ آمیزه‌ای از سنت، فناوری و ریتم زندگی برای «بازی برای بشریت»

حمایت مالی صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه بین‌المللی ساختمان ازبکستان

نمایشگاه تهران میزبان چهاردهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو

وزیر نیرو: واردات آب در دستور کار است

بازدید معاون صنایع عمومی وزارت صمت از نمایشگاه رنگ و رزین ۱۴۰۴

نمایشگاه شیلات با حضور وزیر جهاد کشاورزی گشایش یافت

وزیر نیرو بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب را افتتاح کرد

با هدف حمایت از زنجیره تامین ایران خودرو در شمال کشور صورت می گیرد / حضور قدرتمند ساپکو در نمایشگاه خودرو و قطعات مازندران – ساری ۱۴۰۴

افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه رنگ و رزین

یادداشت‌ها

مقایسه تجربه سینما رفتن و بازدید نمایشگاهی/ لزوم خلق تجربه یکپارچه و هدفمند

مقایسه تجربه سینما رفتن و بازدید نمایشگاهی/ لزوم خلق تجربه یکپارچه و هدفمند

محمد علوی - استراتژیست تجربه | پژوهشگر تحول دیجیتال
۲۶ آبان, ۱۴۰۴
0

برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین به وسعت ربع قرن تجربه و نوآوری

برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین به وسعت ربع قرن تجربه و نوآوری

صالح سپاسدار – مدیرعامل شرکت بانیان امید و برگزار کننده نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین
۱۹ آبان, ۱۴۰۴
0

روابط عمومی در آیینه نمایشگاه، روایتی از پشت صحنه تا روی صحنه

نگاهی تاریخی به ریشه‌های نظام‌های ارتباطی و اجتماعی در ایران باستان

ايمان بازيگران، مدير ارتباطات گروه صنعتي ظريف مصور
۸ آبان, ۱۴۰۴
0

۲۹ سال با ۲۹ مهرماه روز ملّی صادرات

۲۹ سال با ۲۹ مهرماه روز ملّی صادرات

کیومرث فتح الله کرمانشاهی - کارشناس و فعال در حوزه تجارت بین الملل
۲۹ مهر, ۱۴۰۴
0

 آرشیو یادداشت‌ها
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
نشر اخبار تنها با درج منبع مجاز است.

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کارگاه آموزشی
  • هیات تجاری
  • نمایشگاه
    • نمایشگاه داخلی
    • نمایشگاه خارجی
    • اکسپو
  • همایش

© تمامی حقوق برای رویداد برتر محفوظ است.